Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

po czym poznać czy opona jest bieznikowana ?

Autor: aspirin
Data: 31 PaŸ 2006
Witam, pytanie jak w temacie.
Wydaje mi się że kazdy producent oznacza to inaczej... jest jakas
ogolna norma?
Czasem widze wykropkowany lub wykreskowany waski pasek  tuż pod
bieznikiem na boku opony ale np niektore Barumy maja taki wykreskowany
pasek na calym boku wiec jak w takich to poznać?
Jest moze jakis kod wybity na boku biezniku ? Co oznacza trojkacik i
napis TWI ? Czesto widze na oponach. Czy one są bieżnikowane ?
Jak mieć pewność czy opona ma oryginalny bieżnik?

Re: po czym poznać czy opona jest bieznikowana ?

Autor: KrzysiekPP
Data: 31 PaŸ 2006
> bieznikiem na boku opony ale np niektore Barumy maja taki wykreskowany > pasek na calym boku wiec jak w takich to poznać?
Zazwyczaj opona bieznikowana jest "bezmarkowa", znaczy sie nie ma na sobie napisu z popularną marką ... wiec na pewno mowisz o Barumach ???
Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/ford/escort.jpg, #19 TTI-770

Re: po czym poznać czy opona jest bieznikowana ?

Autor: aspirin
Data: 31 PaŸ 2006

nie chodzi mi o Barumy, one mają taka grafike po prostu na bokach że cale są wykreskowane. wiem że te akurat nie sa bieznikowwane. Ale np mam Debice Frigo ktore wygladają mi na bieznikowane bo mają date produkcji 44tydz 96r a bieznik bardzo wysoki (ponad 6mm) i do tego na obwodzie maja wlasnie wykropkowany pasek tuz pod bieznikiem. Mam jeszcze inne "markowe" ktore tez sa stare i tez mają takie paski kreskowane lub kropkowane wiec domyslam sie tylko ze to moze oznaczać bieznikowanie. I jeszcze pytanko czy data produkcji opony podczas bieznikowania pozostaje bez zmian czy musza ją zamazac itp ?

Re: po czym poznać czy opona jest bieznikowana ?

Autor: Kerry
Data: 31 PaŸ 2006
aspirin napisał(a):

> Co oznacza trojkacik i napis TWI ? Czesto widze na oponach.
Każda opona posiada tak zwany punkt kontrolny, w zależności od marki opony jest on oznaczony skrótem "TWI" lub strzałką na boku opony. Po zrównaniu sie bieżnika opony z punktem kontrolnym należy wymienić opony. Punkt kontrolny "TWI" dla opon letnich - 1,6 mm Punkt kontrolny "TWI" dla opon zimowych - 2 mm Za http://www.opony24.com.pl/faq.asp Czas wyszukiwania 5 s.
Pozdrawiam, Kerry amerykanizmom mówimy zdecydowane NO WAY!

Re: po czym poznać czy opona jest bieznikowana ?

Autor: aspirin
Data: 31 PaŸ 2006
tak, to już doczytałem.
Niestety na moje główne pytanie nigdzie nie mogę znaleźć
odpowiedzi. Niby taka prosta sprawa ale trudno na necie znaleźć
poradę jak poznać oponę bieżnikowaną.

Re: po czym poznać czy opona jest bieznikowana ?

Autor: J_K_K
Data: 31 PaŸ 2006

Użytkownik "aspirin" <aaee(at)tlen.pl> napisał w wiadomości
Jest moze jakis kod wybity na boku biezniku ? Co oznacza trojkacik i
napis TWI ? Czesto widze na oponach. Czy one są bieżnikowane ?
Jak mieć pewność czy opona ma oryginalny bieżnik?

O TWI Ci już napisali.
Co do bieżnikowanych - z reguły mają niższy indeks prędkości
oraz nietypowe (niespotykane nazwy).
Oznaczenie - "R" jak "retreaded"
http://www.oponytanio.pl/Reifenbezeichnung.html

Pzdr

JKK

Re: po czym poznać czy opona jest bieznikowana ?

Autor: aspirin
Data: 1 Lis 2006

nie widze "R" na zadnej z moich podejrzanych opon. A mozliwe jest żeby np Kormoran albo Debica byly oponami bieżnikowanymi? Bo na takie mi wygladają. I jesli na oponie jest data (tak zrozumialem z tego tekstu) to jest to zawsze data produkcji albo nałożenia nowego bieżnika. Nie może być tak że data jest data produkcji sprzed np 8 lat a bieżnikowana byla np rok temu.

Re: po czym poznać czy opona jest bieznikowana ?

Autor: J_K_K
Data: 1 Lis 2006

> [...]
nie widze "R" na zadnej z moich podejrzanych opon. A mozliwe jest żeby np Kormoran albo Debica byly oponami bieżnikowanymi? Bo na takie mi wygladają. I jesli na oponie jest data (tak zrozumialem z tego tekstu) to jest to zawsze data produkcji albo nałożenia nowego bieżnika. Nie może być tak że data jest data produkcji sprzed np 8 lat a bieżnikowana byla np rok temu. O ile jest to aktualnie stosowane bieżnikowanie profesjonalne, obejmujące również boki opony. Kiedyś stosowano mniej trwałe bieżnikowanie tylko bieżnika właśnie. (może ktoś sie jeszcze uchował ?) Najlepiej popatrz na strony producenta, zobacz jaki jest oryginalny wzór bieżnika na Twoich oponach i jak taki sam, to sobie odpuść :-) Pzdr JKK