Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

Mondeo MK3 benzyna - opinie

Autor: Henry\(k\)
Data: 4 Lis 2006
Witam.

Jeździłem Meganką I ale przyszedł czas na młodsze coś i tak sobie ubzdurałem
że chcę teraz Mondeo MK3.
A więc mierząc zamiary na siły to rocznik 2001 w sedanie i silnik benzyna
2.0.
Nie chce niemca, żadnego VW, audi, bo chcę kupić autko zdecydowanie dla
siebie, niestety ale jest jak jest.

Dużo w necie pisze o dieslu ale nie chce diesla bo: mało jeżdzę około 10k
rocznie i awaryjność silnika z tego co poczytałem drastycznie większa i
koszta z tym związane.

Mało natomiast jest o benzyce 2.0
Ma ktoś, jakieś opinie? Wiem że drzwi lubią rdzewieć ale tak poza tym?

Meganka nigdy się nie zatrzymała, a awarie to miałem przez 5 lat... chyba 3
(krokówka, czujnik podciśnienia i pękł kolektor).

Nie wiem czego się spodziewać w Mondeo oprócz inaczej działających gałek
przy kierownicy.
Jeździłem trochę Mondi 1.8 MK1 z 96 i jest w porównaniu do Megi 1.6
(90KM)... mułowaty, jakbym wsiadł do poloneza.
Megi też mi mało pali... średnio miasto 8 literków.

Zastanawiałem się nad Fokusem, ale jakiś taki... ciasny?..

Henry(k) Mail <-> Rot13

Re: Mondeo MK3 benzyna - opinie

Autor: dap
Data: 4 Lis 2006
Henry(k) wrote
> Nie chce niemca, żadnego VW, audi, bo chcę kupić autko zdecydowanie dla > siebie, niestety ale jest jak jest.
Hej, mam Mondeo (2) i jest ok. Tylko mala uwaga - Fort to tez niemcy - moj byl skladany w Koloni. Co do VW, audi (i od siebie dodam skoda) - to mam same negatywne uczucia - w sumie to do kierowcow, a nie do aut. Jak jezdzilem to oni byli najbardziej wkurzajacy na drodze. dap

Re: Mondeo MK3 benzyna - opinie

Autor: Hinek
Data: 5 Lis 2006
Użytkownik "dap" <news997(at)gazeta.pl> napisał
A co to za marka? Jakas nowa? Pozdr
Hinek

Re: Mondeo MK3 benzyna - opinie

Autor: dap
Data: 5 Lis 2006
Hinek wrote:
> Użytkownik "dap" <news997(at)gazeta.pl> napisał
> A co to za marka? Jakas nowa?
Ups literowka - Ford mialo byc. dap

Re: Mondeo MK3 benzyna - opinie

Autor: ex_regiman
Data: 7 Lis 2006

Użytkownik "Henry(k)" <uraevpb(at)bc.cy> napisał w wiadomości
> Witam. > > Jeździłem Meganką I ale przyszedł czas na młodsze coś i tak sobie > ubzdurałem że chcę teraz Mondeo MK3. > A więc mierząc zamiary na siły to rocznik 2001 w sedanie i silnik benzyna > 2.0. >
Witam Sam mam MK3 2004' z benzyną 2.0. Jeżdżę dopiero 2-gi miesiac, ale mój dobry znajomy ekspolatował swojego MK3 (rocznik właśnie 2001) przez prawie 3 lata, więc temat mam dobrze zbadany:) BTW Egzemplarzy z 2.0 jest dość mało - albo ludzie braki 1.8, albo diesla 115/130 km.
> Dużo w necie pisze o dieslu ale nie chce diesla bo: mało jeżdzę około 10k > rocznie i awaryjność silnika z tego co poczytałem drastycznie większa i > koszta z tym związane.
To tak jak ja - z tym, że jeżdzę
E tam fajne są:) Jak klawisze w komputerze. A tak na serio - przyzywczaisz się po 1 dniu i nawet polubisz. Ja bardzo polubiłem. Co do silnika. Spalanie średnio po mieście 10-10,5. Przy temp 0 i mniejszych chyba więcej. WYniki z komputera, ale wydają się być dokładne. Kolega też miał takie. Silnik bezawaryjny podobno. Jak przed zakupem przyprowadziałem na badanie, to mnie pół warsztatu zniechecało do podłącznia do WDS-a, "bo taki przebieg to ledwo dotarcie dla tego silnika, nic nie ma prawa się stać." I nie słyszałem o poważnych, a nawet drobnych usterkach w tych silnikach poniżej 200kkm. Acha - można spokojnie lać paliwo z Neste i innych, nie musisz się wykosztowywać na V-power. Silnik niewysilony, bez problemów działa na polskim paliwie. Częsci średnio drogie, ale mnóstwo zamienników (nie korzystałem - to opinia:) Uwaga. Jest sprawa z belką tylniego zawieszenia. Kiedyś było tak, zę gdy sie tam okłądziny gumowe wyrobiły to trzeba było zamiast gum po 100 zł wyminiać całą belkę ok 3000 zł. W moim modelu można już wymienić tylko te gumy i wprasować je w belkę. Ale czy to kwestia zmainy opcji w serwisie czy rocznika - radzę sprawdzić. Problem występuje podobno w sedanach i h-backach, a nie w kombi (nieco inne zawieszenie tyłu). Elektryka podobbno bezawaryjna, ale zalecałbym dokładne testy. W modelach sprzed liftingu łuszczą się boczki drzwi, a plastiki są jakości nie odpowiadajacej tej klasie. Potwierdzam problem z rdzewienim drzwi - poodobno usunięty dopiero po liftingu, ale nadal dają tylko 6 lat gwarancji na blachę... Uwaga! Niektóe aso nie robią (czy robiły) przy standardowym przeglądzie przegladu blacharki. Oznacxa to utratę gwarancji. Musisz sprawdzić, czy są coroczne przeglądy - inaczej z gwarancji nici. Co jeszcze - kupuj i jeździj:) Samochód świetnie się prowadzi i po mieście i na trasie. Wiecej informacji znajdziesz na: http://forum.fordclubpolska.org/viewforum.php?f=10&sid=7b1718c43a905961a47aa799ecbad383 Pozdrawiam exregiman