Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Mr.Jack
Data: 1 Kwi 2007
Znacie adres jakiegos programiku czy strony internetowej, gdzie bedzie mozna
podac paramtery wlasnego kompa i tenze programik wyliczy srednie zuzycie
pradu ?

Jacek "Mr.Jack" Sawicki http://www.motocykl.org http://www.motocykl.org/portfolio/mrjack_portfolio.rar

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Jacek Maciejewski
Data: 1 Kwi 2007
Dnia Sun, 1 Apr 2007 11:52:59 +0200, Mr.Jack napisał(a):

> Znacie adres jakiegos programiku czy strony internetowej, gdzie bedzie mozna > podac paramtery wlasnego kompa i tenze programik wyliczy srednie zuzycie > pradu ?
Bywają takie, ale z dokładnością nie najlepiej. Jak ci powiem zgadując, że średnio twój komp pobiera 120W to nie o wiele się pomylę i mniej więcej będzie to z dokładnością takich "kalkulatorów". A zgaduję nawet nie wiedząc czy masz monitor CRT czy płaski i jaką konfigurację.
Jacek

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: G³o¶nik
Data: 1 Kwi 2007
A ile mniej więcej pobiera monitor CRT 19" Samsung 955DF ?

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Friednas
Data: 1 Kwi 2007
>A ile mniej więcej pobiera monitor CRT 19" Samsung 955DF ?
70-80W

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: -
Data: 1 Kwi 2007
>A ile mniej więcej pobiera monitor CRT 19" Samsung 955DF ?
z tylu monitora powinno byc napisane ile bierze maksymalnie

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Mr.Jack
Data: 1 Kwi 2007
Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
Znalazlem cos takiego na jakiejs stronie, ale chyba przegielo mi z wyliczeniem, bo wyszlo ponad 270 W. Mam Athlona 64 3000+, 1 GB ram, 1 HDD IDE, 1 HDD SATA, SoundBlaster Live!, Geforce 9600 GT, zasilacz 400W i monitor 17" CRT Eizo FlexScan F520.

Autor: (at)r2r
Data: 1 Kwi 2007
"Mr.Jack" <mrjack@WYTNIJTOmotocykl.org> napisał(a):

>Znacie adres jakiegos programiku czy strony internetowej, gdzie bedzie mozna >podac paramtery wlasnego kompa i tenze programik wyliczy srednie zuzycie >pradu ?
jesli chcesz wiedziec dokładnie to kupujesz licznik (z demobilu za 20 zł - hurtownia elektryczna). Uśredniasz sobie wynik z jakiegoś okresu czasu i już. Dokładnie i tanio. Innej metody za bardzo nie ma :)

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: loli
Data: 1 Kwi 2007
> Innej metody za bardzo nie ma :)
Jest i to jeszcze lepsza :P. Wylaczasz wszystkie odbiorniki w domu, zostawiasz tylko komputer (lodowke tez wylaczasz :)) Patrzysz sobie na licznik pradu i liczysz czas w jakim przeleci czarny pasek no i juz masz zuzycie pradu.

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: (at)r2r
Data: 1 Kwi 2007
"loli" <SPAMloli_pop@wp.pl> napisał(a):

>Jest i to jeszcze lepsza :P.
racja ;) to jedyny sposob na dokładny pomiar - bez inwestycji ;P

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: ethanak
Data: 1 Kwi 2007
On 2007-04-01 16:37, @r2r wrote:
[...]
> to jedyny sposob na dokładny pomiar - bez inwestycji ;P
A ta zepsuta golona w wyłączonej lodówce to nie inwestycja??? ethanak
mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20='); Jedyny produkt M$ który by nie ssał to byłby odkurzacz

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Tomek Banach
Data: 1 Kwi 2007
ethanak wrote:

> A ta zepsuta golona w wyłączonej lodówce to nie inwestycja???
hmm przez pare godzin lodowki mozesz nie towierac to nic sie nie zepsuje :)
Pozdrawiam Tomek

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: ethanak
Data: 1 Kwi 2007
On 2007-04-01 19:27, Tomek Banach wrote:
> [...]
To też inwestycja... przecież człowiek chce jeść, a jak lodówki nie może otworzyć to musi przepłacać w najbliższym lokalu :( ethanak
mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20='); standard error codes: ENOTOBACCO //pipe exhausted

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Tomek Banach
Data: 4 Kwi 2007
ethanak wrote:

> To też inwestycja... przecież człowiek chce jeść, a jak lodówki nie > może otworzyć to musi przepłacać w najbliższym lokalu :(
Tutaj powinem opowiedziec dwie opowiesci pierwsza zamierzchlych czasach kiedysmy to polowali jeszcze i czlowiek biegal po pare dni bez jedzenia po sawannie polujac na slonie druga ku pochwale rozumu o zdolnosciach przewidywania, ksztaltowania otoczenia i kanapkach zawinietych w papierek polozonych w zacienionym miejscu ;)
Pozdrawiam Tomek

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Piotrr
Data: 1 Kwi 2007
> Znacie adres jakiegos programiku czy strony internetowej, gdzie bedzie > mozna podac paramtery wlasnego kompa i tenze programik wyliczy srednie > zuzycie pradu ?
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp Duzy wybor sprzetow. Piotr

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Mr.Jack
Data: 1 Kwi 2007
Piotrr wrote:
> [...]
Wlasnie tego uzywalem i wyszlo mi ponad 270W, podejrzanie duzo.

Autor: Piotrr
Data: 1 Kwi 2007

Użytkownik "Mr.Jack" <mrjack@WYTNIJTOmotocykl.org> napisał w wiadomości
> [...]
To są wartości maksymalne przy używaniu wszystkiego jednocześnie - do ustalenia mocy zasilacza i chłodzenia. Na początku (bez żadnych elementów) masz 38 W, więc jak w max masz 270 W to średnia jest 154 W. Popatrz na wartości przy konkretnych elementach i od 270 odejmij napędy, połowę karty i dysku i zostanie Ci jakieś 200 W. A i jeszcze trzeba dodać monitor i np. głośniki, czyli jakieś 300 W cały zestaw ciągnie. Jak sie długo używa to te 25 zeta miesięcznie kosztuje. Jak chcesz sprawdzić ostatecznie to miernik lub http://www.allegro.pl/item179020382_licznik_zuzycia_i_kosztow_energii_elektrycznej.html Piotr

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: sweet_lobo
Data: 3 Kwi 2007
> Jak chcesz sprawdzić ostatecznie to miernik lub > http://www.allegro.pl/item179020382_licznik_zuzycia_i_kosztow_energii_elektrycznej.html
Długo tego szukałem! Niestety aukcja sie zakończyła, a na allegro nigdzie już tego nie ma, gdzie można to jeszcze dostac? Szukałem po różnych sklepach i nikt tego nie ma :(

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: Piotrr
Data: 3 Kwi 2007
Zazwyczaj trzeba chwile poczekać i ktoś znowu to bedzie sprzedawał, np.: http://www.allegro.pl/item181773066_licznik_miernik_zuzycia_energii_najtaniej_.html http://www.allegro.pl/item181638413_licznik_energii_elektrycznej_1_lub_2_taryfowy_z_gw.html http://www.allegro.pl/item182090567_licznik_energii_elektr_lcd_1_faz_1_lub_2_taryfowy_.html http://www.allegro.pl/item181638646_licznik_energii_elektr_lcd_1_faz_1_lub_2_taryfowy_.html http://www.allegro.pl/item182383316_licznik_energii_elektrycznej_1_lub_2_taryfowy_z_gw.html http://www.allegro.pl/item180661269_licznik_energii_elektrycznej_1_lub_2_taryfowy_z_gw.html Piotr

Re: Licznik pradu na podstawie parametrow kompa

Autor: korasq
Data: 1 Kwi 2007
On 1 Kwi, 19:45, "Piotrr" <wuwek@tni...@poczta.onet.pl> wrote:

> http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
--> to oblicza jakiego zasilacza potrzebujesz a nie ile twój komp +monitor + wszystko inne do niego podłączone zużywa prądu wydaje mi sie że to są dwie różne sprawy