Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

Grafiki do laptopów

Autor: Ala
Data: 1 Sie 2007
Witam, b. prosze o pomoc w wyborze przeciętnej grafiki do laptopa dla niegracza:
office, prezentacje, filmy, fotki, obróbka fotek, małe gry (mniej wymagające)...
 Widzę sporo tego, wiec proszę o posortowanie i opinie:
1.Intel 945 GMa
2.Intel 945 GM
3.Intel 945GM Express
4.Intel Graphics Media Accelerator 950
5.Intel Graphics Media Accelerator 950 256MB Max
6.Intel GMA 950 Gfx 256Mb
7.ATI Radeon Xpress 200M
8.RADEON X1150
9.ATI X1600
10.Ati Radeon X1600 256MB + turbo cache 512MB
11.ATI RADEON Xpress 1100 128 MB
12.GeForce 6100
13.ATI X2300
14.GeForce GO7300

Nie chodzi mi o żadne DrreX10, chcę tylko przeciętnej grafiki do użytku. Z góry
dziękuję.

Re: Grafiki do laptopów

Autor: PSYLO
Data: 1 Sie 2007
Ala pisze:
> Witam, b. prosze o pomoc w wyborze przeciętnej grafiki do laptopa dla niegracza: > office, prezentacje, filmy, fotki, obróbka fotek, małe gry (mniej wymagające)... > Widzę sporo tego, wiec proszę o posortowanie i opinie:
Każda z poniższych będzie dobra.
_PSYLO_ | GG:5563748 Maila podanego w nagłówku sprawdzam sporadycznie. Bardzo sporadycznie ;-)

Re: Grafiki do laptopów

Autor: Wolvier
Data: 1 Sie 2007

> Witam, b. prosze o pomoc w wyborze przeciętnej grafiki do laptopa dla > niegracza: > office, prezentacje, filmy, fotki, obróbka fotek, małe gry (mniej > wymagające)... > Widzę sporo tego, wiec proszę o posortowanie i opinie: > 1.Intel 945 GMa > 2.Intel 945 GM > 3.Intel 945GM Express > 4.Intel Graphics Media Accelerator 950 > 5.Intel Graphics Media Accelerator 950 256MB Max > 6.Intel GMA 950 Gfx 256Mb > 7.ATI Radeon Xpress 200M > 8.RADEON X1150 > 9.ATI X1600 > 10.Ati Radeon X1600 256MB + turbo cache 512MB > 11.ATI RADEON Xpress 1100 128 MB > 12.GeForce 6100 > 13.ATI X2300 > 14.GeForce GO7300 > > Nie chodzi mi o żadne DrreX10, chcę tylko przeciętnej grafiki do użytku. Z > góry > dziękuję.
Wszystko tylko nie z współdzielonym ramem, od razu odpuść sobie wszelkie Vie, Intely i inne wynalazki, z cyklu shared memory. Odczujesz jeżeli będziesz pracował z wieloma aplikacjami naraz czy używał programu graficznego bardziej skomplikowanego od Painta czy gry 3d

Re: Grafiki do laptopów

Autor: PSYLO
Data: 1 Sie 2007
Wolvier pisze:
> Wszystko tylko nie z współdzielonym ramem, od razu odpuść sobie wszelkie > Vie, Intely i inne wynalazki, z cyklu shared memory.
A to niby dlaczego?
> Odczujesz jeżeli będziesz pracował z wieloma aplikacjami naraz czy > używał programu graficznego bardziej skomplikowanego od Painta czy gry 3d
Owszem, odczuje. Będzie mógł dłużej pracować na zasilaniu bateryjnym. W wydajności różnicy nie będzie żadnej, bo dziwne żeby te 8 MiB pobieranych z 1 GiB RAM odgrywał jakąś rolę.
_PSYLO_ | GG:5563748 | http://www.psylo.xin.pl

Re: Grafiki do laptopów

Autor: Wolvier
Data: 1 Sie 2007
> Owszem, odczuje. Będzie mógł dłużej pracować na zasilaniu bateryjnym. W > wydajności różnicy nie będzie żadnej, bo dziwne żeby te 8 MiB pobieranych z 1 > GiB RAM odgrywał jakąś rolę.
W temacie nie było nic na temat żywotności baterii. O grach nie będę wypowiadał się bo to samo przez się rozumie... Miałem okazje pracować na Toshibie z 1gb i intelowską shared: jednak jednocześnie przy Winampie, Wordzie, Excellu, Dreamweaverze i Corelu komp tracił płynność działania, przy radku x600 i geforce5200 (o dziwo...) problem ten nie występował. Jednak wszystko zależy od użytkowania komputera...

Re: Grafiki do laptopów

Autor: PSYLO
Data: 1 Sie 2007
Wolvier pisze:
> Miałem okazje pracować na Toshibie z 1gb
GB - gigabajtów a nie gramobitów. Choć jak już to GiB prędzej.
> i intelowską shared: jednak > jednocześnie przy Winampie, Wordzie, Excellu, Dreamweaverze i Corelu > komp tracił płynność działania
I z całą pewnością było to spowodowane kartą graficzną ;-)
> przy radku x600 i geforce5200 (o > dziwo...) problem ten nie występował. > Jednak wszystko zależy od użytkowania komputera...
Nie tyle od użytkowania co od poprawnej konfiguracji.

Autor: Wolvier
Data: 1 Sie 2007
A wystarczy zaglądnąc w google i wyskakuje:

http://www.notebookcheck.pl/Mobilne-karty-graficzne-rozpiska-osiagow.1174.0.html

i każdy ma to co chce

Re: Grafiki do laptopów

Autor: PSYLO
Data: 2 Sie 2007
Wolvier pisze:
> A wystarczy zaglądnąc w google i wyskakuje:
W pierwszym poście było wyraźnie napisane, że osiągi nie grają roli. A to są osiągi tylko i wyłącznie w grach, bo na aplikacje które wymieniłeś GPU nie ma żadnego wpływu.

Autor: MadMan
Data: 2 Sie 2007
Dnia Wed, 1 Aug 2007 23:19:27 +0200, Wolvier napisał(a):

> A wystarczy zaglądnąc w google i wyskakuje: > > http://www.notebookcheck.pl/Mobilne-karty-graficzne-rozpiska-osiagow.1174.0.html > > i każdy ma to co chce
Jakoś nie ma tego co ja bym chciał i co jest najważniejsze - prądożerność danego rozwiązania.
Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: madman15 (at) jabber.autocom.pl, Tlen: madman1985 ICQ: 398539334, AIM: dkarwot, GG: 2283138

Re: Grafiki do laptop?w

Autor: Konrad Kosmowski
Data: 1 Sie 2007
** Wolvier <wolvier@poczta.fm> wrote:

> Miałem okazje pracować na Toshibie z 1gb i intelowską shared: jednak > jednocześnie przy Winampie, Wordzie, Excellu, Dreamweaverze i Corelu komp > tracił płynność działania, przy radku x600 i geforce5200 (o dziwo...) problem > ten nie występował.
I to Twoim zdaniem ma związek z pamięcią karty graficznej bo ponieważ? Istnieje multum przyczyn dlaczego tak mogło być, ale raczej niewiele z nich ma związek z pamięcią. Tzn. całą swoją argumentację opierasz na *jednym* przykładzie, który jest zasadniczo chybiony i jest to Twoje subiektywne odczucie, a nie jakieś sensowne techniczne uzasadnienie.
+ ' .-. . , * ) ) http://kosmosik.net/ . . '-' . kK

Re: Grafiki do laptop?w

Autor: Konrad Kosmowski
Data: 1 Sie 2007
** Konrad Kosmowski <konrad@kosmosik.net> wrote:

> I to Twoim zdaniem ma związek z pamięcią karty graficznej bo ponieważ? > Istnieje multum przyczyn dlaczego tak mogło być, ale raczej niewiele z nich > ma związek z pamięcią.
...z pamięcią karty graficznej oczywiście bo z operacyjną (a raczej jej brakiem), mieć może.
+ ' .-. . , * ) ) http://kosmosik.net/ . . '-' . kK

Re: Grafiki do laptop?w

Autor: Ala
Data: 1 Sie 2007
> ...z pamięcią karty graficznej oczywiście bo z operacyjną (a raczej jej > brakiem), mieć może.
Dzieki za ciekawą dyskusję z której kumam, że jesli nie preferuje najmocniejszych, wymagających gier to właściwie najzwyklejszy Intel Graphics Media Accelerator 950 wystarczy.... Aczkolwiek, spodziwałam się konkretniejszej odpowiedzi, tzn. ze wskazaniem na konkretne karty :). Dodam, że długość życia na baterii też jest ważna, ale czyżby mocniejsze karty tak dużo zjadały prądu? Pozdrawiam

Re: Grafiki do laptop?w

Autor: PSYLO
Data: 2 Sie 2007
Ala pisze:
> najzwyklejszy Intel > Graphics Media Accelerator 950 wystarczy.... Aczkolwiek, spodziwałam > się konkretniejszej odpowiedzi, tzn. ze wskazaniem na konkretne karty :).
Tak. Intel GMA950 będzie bardzo dobrym wyborem.

Autor: Szarlih
Data: 1 Sie 2007
Wolvier jest autorem poniższej wiadomości:

> Miałem okazje pracować na Toshibie z 1gb i intelowską shared: jednak > jednocześnie przy Winampie, Wordzie, Excellu, Dreamweaverze i Corelu > komp tracił płynność działania
wybacz ale to raczej wina zaśmieconego systemu. na HP z 1GB (i gma950) podobny zestaw aplikacji (zamiast winampa foobar i open office) + poczta, komunikator i 3 przeglądarki ma jeszcze ponad 300MB zapasu i nie zwalnia.

Re: Grafiki do laptopów

Autor: geyb
Data: 1 Sie 2007
> 7.ATI Radeon Xpress 200M
Problematyczna instalacja binarnych driverów ATI pod linuksem. g.