Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

brak polskiej czcionki w dosie

Autor: krzysiek
Data: 22 Sie 2007
Witam kupilem drukarrke hp laserjet 6p i podczas drukowanie z progeramu
dosowego nie ma polskich liter (wczesanij drukowalem z iglowki i byly)
podpowiedcie co moge zrobic
ps sciagnolkem sterowniki z hp ale nie ma w nich czcionki z polskimi
literami

Re: brak polskiej czcionki w dosie

Autor: SebOLO
Data: 22 Sie 2007
> Witam kupilem drukarrke hp laserjet 6p i podczas drukowanie z progeramu > dosowego nie ma polskich liter (wczesanij drukowalem z iglowki i byly) > podpowiedcie co moge zrobic > ps sciagnolkem sterowniki z hp ale nie ma w nich czcionki z polskimi > literami
Bardzo możliwe, że ów program dosowy nie będzie wstanie obsłużyć tego typu drukarki. I Pozastanie drukować bez polskich znaków. Tak naprawdę wszystko zależy jaki to program i jakie ma możliwości. Najlepiej skontaktować się z jego producentem i spytać o rozwiązanie.
Seb

Re: brak polskiej czcionki w dosie

Autor: Wiktor S.
Data: 22 Sie 2007
> Witam kupilem drukarrke hp laserjet 6p i podczas drukowanie z > progeramu dosowego nie ma polskich liter (wczesanij drukowalem z > iglowki i byly) podpowiedcie co moge zrobic > ps sciagnolkem sterowniki z hp ale nie ma w nich czcionki z polskimi > literami
poszukaj tu http://downloads.zdnet.co.uk/0,1000000375,39046740s,00.htm programu bądź sterownika, w którym ustawisz stronę kodową.
Azarien

Re: brak polskiej czcionki w dosie

Autor: Leon Mazurek
Data: 22 Sie 2007
Użytkownik "krzysiek" <rekrut76(at)interia.pl> napisał w wiadomości
> Witam kupilem drukarrke hp laserjet 6p i podczas drukowanie z progeramu > dosowego nie ma polskich liter (wczesanij drukowalem z iglowki i byly) > podpowiedcie co moge zrobic > ps sciagnolkem sterowniki z hp ale nie ma w nich czcionki z polskimi > literami
Z tą drukarką musisz gadać w PCL-u. Musisz np. przed każdym wydrukiem wysłać jej komendę informującą, że będziesz z nią gadał w oparciu o taką to a taką stronę kodową i parę innych ciagów sterujących - wtedy zagada jak trzeba. Nie pamiętam czy w tym modelu da się to ustawic na stałe. L.M.

Re: brak polskiej czcionki w dosie

Autor: krzysiek
Data: 23 Sie 2007

> będziesz z nią gadał w oparciu o > taką to a taką stronę kodową i parę innych ciagów sterujących - wtedy > zagada > jak trzeba. > Nie pamiętam czy w tym modelu da się to ustawic na stałe. > > L.M. >
no wlasnie w tym programie co sciagnolem sa do wyboru rozne strony kodowe ale nie wiem jaka mam wybrac :(

Re: brak polskiej czcionki w dosie

Autor: MC
Data: 23 Sie 2007

> [...]
Taką sama jaka wybierasz w autoexec.bat. Chyba 852.

Re: brak polskiej czcionki w dosie

Autor: Wiktor S.
Data: 23 Sie 2007
> no wlasnie w tym programie co sciagnolem sa do wyboru rozne strony > kodowe ale nie wiem jaka mam wybrac :(
To zależy od DOS-owego programu. na 90% to Latin 2 / CP 852. na 9% to Mazovia na 1% program używa jakiegoś wynalazku, i wtedy może być ciężko.
Azarien

Re: brak polskiej czcionki w dosie

Autor: jureq
Data: 23 Sie 2007
Dnia Thu, 23 Aug 2007 08:29:52 +0200, krzysiek napisał(a):

> no wlasnie w tym programie co sciagnolem sa do wyboru rozne strony kodowe > ale nie wiem jaka mam wybrac :(
Sprawdzić jaką miałeś ustawioną w igłówce i ustawić taką samą.