Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: dobrov
Data: 18 Lis 2008
Witam
Od początku mojej przygody z telefonią komórkową jestem zwolennikiem telefonów solidnych,
niekoniecznie z milionem bajerów, za to szybkich, niezawodnych i z przyzwoitej wielkości
klawiaturą. Unikałem wszelkich rozwiązań z klapką czy rozsuwaniem - nie mam do tego zaufania.
Ale teraz stoję na rozdrożu - potrzebuję telefonu a obserwując "bogatą" ofertę rynku odnoszę
wrażenie, że wszystkie telefony są przeznaczone wyłącznie dla durnych licealistek. Kolorowe
mikroskopijne, niewygodne świecidełka.
Chciałem kupić Nowego SE c702. Miał być wodoodporny i kurzoodporny - to mi pasuje, bo
lubię się sportowo upodlić i nie pieszczę się wtedy z telefonem. No ale jak go pomacałem
to odpadłem - jak ja mam niby wciskać te cholerne guziczki pod wyświetlaczem? Mam sobie
w tym celu zaostrzyć w szpikulec paznokieć w najmniejszym palcu??? Ja wcale nie mam łap jak
bochen chleba - mam wręcz umiarkowane, bo potężny nie jestem. Nie wyobrażam sobie jak wielkie
chłopy z wielką łapą radzą sobie ze współczesnymi telefonami.

Wyżaliłem się, to może zadam teraz kilka pytań:
Czy telefony rozsuwane, z większą klawiaturą są godne zaufania?
Czy przez 2 lata takie cuś posłuży?
Czy zna ktoś jakiś telefon po prostu solidny? Z bajerów, to wymagam tylko podłączenia przez
usb, obsługi kart pamięci, ew mp3 i radio. Najlepiej żadnych aparatów foto! - tp jabardziej zbędny
badziew we współczesnych telefonach. Zdaję sobie jednak sprawę, że te aparaty teraz są WSZĘDZIE.
Na sprzęt o podwyższonej odporności już nie liczę, bo oferta w tej niszy prawie zerowa :(

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: ToMasz
Data: 18 Lis 2008
(cut)

wpisz w google:
SONIM

ToMasz

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: Leszek Zur
Data: 18 Lis 2008
dobrov pisze:
> Na sprzęt o podwyższonej odporności już nie liczę, bo oferta w tej niszy > prawie zerowa :(
Samsung M110 Patrz http://pl.youtube.com/watch?v=MmIRTiowiy4 Właśnie w ubiegłym tygodniu kupiłem 6 sztuk dla ludzi, którzy pracują w naprawdę ciężkich warunkach (kurz, wilgoć, wstrząsy). Zobaczymy jak się będą sprawować. Leszek

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: igoR szczurka
Data: 18 Lis 2008
Dnia Tue, 18 Nov 2008 19:11:16 +0100, dobrov napisał(a):

> Wyżaliłem się, to może zadam teraz kilka pytań: > Czy telefony rozsuwane, z większą klawiaturą są godne zaufania? > Czy przez 2 lata takie cuś posłuży?
Przykładowo Samsung D600 to slider (IMO) nie do zdarcia (a i niejeden upadek przetrwa bez szwanku). Na dodatek spełnia praktycznie wszystkie Twoje wymagania. A jak dobrze poszukasz - to znajdziesz nowy, albo prawie nieużywany. Nowsze modele już aż tak dobre nie są. Swoją drogą - jeśli przeszkadzają Ci nowe mikroskopijne klawiatury to chyba jedynym ratunkiem jest właśnie klapka lub slider (ewentualnie duży ekran dotykowy, ale jak rozumiem nie tego szukasz). IMAO nie masz powodów żeby się bać.
> Czy zna ktoś jakiś telefon po prostu solidny?
Philips chyba wciąż wypuszcza modele z serii Xennium. Aparaty solidne, bez bajerów, za to z kosmicznie dobrymi bateriami. Niestety praktycznie nie do znalezienia na rynku. :-(
> Na sprzęt o podwyższonej odporności już nie liczę, bo oferta w tej niszy prawie zerowa :(
ale jest: http://www.gsmarena.com/sonim_xp1-2476.php http://www.gsmarena.com/samsung_m110-2196.php szczególnie pierwszy budzi szacunek jako tough-phone :)
Igor

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: Jan Bartnik
Data: 18 Lis 2008
Dnia Tue, 18 Nov 2008 20:40:36 +0100, igoR szczurka napisał(a):

> http://www.gsmarena.com/sonim_xp1-2476.php
Moge sie mylic ale wydaje mi sie, ze autor watku szukal innego typu podlaczenia przez USB - nie samego ladowania a do transmisji danych.
Pozdrawiam, Jasko Bartnik

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: igoR szczurka
Data: 18 Lis 2008
Dnia Tue, 18 Nov 2008 21:11:50 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

> [...]
No i?
Igor

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: Jan Bartnik
Data: 18 Lis 2008
Dnia Tue, 18 Nov 2008 19:11:16 +0100, dobrov napisał(a):

> Na sprzęt o podwyższonej odporności już nie liczę, bo oferta w tej niszy prawie zerowa :(
A moze Samsung B2700? Chociaż trochę drogi.
Pozdrawiam, Jasko Bartnik

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: dobrov
Data: 18 Lis 2008
Jan Bartnik pisze:
> [...]
Tak! Ten wygląda nieźle, ale nigdzie go nie ma. Nawet na stronie Samsunga nie ma go w ofercie. Ale ciekawe jest to, że jest do niego na stronie samsunga instrukcja: po angielsku i polsku :) Chyba go wprowadzą na nasz rynek :) Nie widzę, by ktoś go ktoś już sprzedawał. Nie wiem ile za niego zawołają - spodziewam się ze sporo. Może po prostu przemęczę się jeszcze pół roku ze starym, obskubanym i wezmę ten B2700 jak będzie po przyzwoitej cenie. Dzięki za wskazówkę.

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: dobrov
Data: 18 Lis 2008
dobrov pisze:
> [...]
http://www.smart24.pl/Smart24/1,93811,5899786,Samsung_solid_B2700.html "Sugerowana cena detaliczna wg dystrybutora w Polsce: 449zł" Czy to możliwe że tylko tyle? Mnie się to strasznie podoba :)

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: Jan Bartnik
Data: 19 Lis 2008
Dnia Tue, 18 Nov 2008 21:54:50 +0100, dobrov napisał(a):

> http://www.smart24.pl/Smart24/1,93811,5899786,Samsung_solid_B2700.html > "Sugerowana cena detaliczna wg dystrybutora w Polsce: 449zł" > Czy to możliwe że tylko tyle? > Mnie się to strasznie podoba :)
Oby tylko tyle :) Skoro jest w Plusie to pewnie maja tez bez abonamentu. Na alledrogo jest... alledrogo ;), czyli 999 zł. I tylko jedna sztuka: http://www.allegro.pl/search.php?sg=0&string=b2700
Pozdrawiam, Jasko Bartnik

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: dobrov
Data: 19 Lis 2008
Jan Bartnik pisze:
> [...]
Myślę, że jak bardziej masowo wejdzie na rynek to stanieje. Ze 3 miesiące jeszcze wytrzymam :)

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: dobrov
Data: 20 Lis 2008
dobrov pisze:
> [...]
Ha ha! "Tanieje w oczach" :) http://allegro.pl/item487220166_samsung_b2700_3g_nowosc_do_zadan_specjalnych.html

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: JoteR
Data: 18 Lis 2008
"dobrov" napisał:

> [...]
W Plusie jest. Z cyrografem za 30 PLN kosztuje 149 PLN. Wszystko netto, oczywiście. JoteR

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: pitpull
Data: 18 Lis 2008
dobrov wrote:
> [...]
> usb, obsługi kart pamięci, ew mp3 i radio. Najlepiej żadnych aparatów > foto! - tp jabardziej zbędny badziew we współczesnych telefonach. > Zdaję sobie jednak sprawę, że te aparaty teraz są WSZĘDZIE. Na sprzęt > o podwyższonej odporności już nie liczę, bo oferta w tej niszy prawie > zerowa :(
Niestety potrzebujesz bajerów ... bo jak by miał być całkie łysy i w "teren" to http://www.techvel.pl/elektronika-uzytkowa/jcb-najmocniejsza-komorka-swiata/ choć nie wiem czy można go gdzieś kupić :D pitpull

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: dobrov
Data: 18 Lis 2008
pitpull pisze:

> (...)
Przyznaję - jest ciekawy. Ale ja nie jestem aż takim hardcorowcem. Wystarczy mi telefon, któremu nie odpadnie jakaś klapka, nie rozleci się na drobne jak mi upadnie z wysokości pół metra czy nie zdechnie jak mi się kieszeń "spoci". Teraz jestem napalony na samsunga GT-B2700 :)

÷ǁŘ

Autor: michaça
Data: 19 Lis 2008
> Teraz jestem napalony na samsunga GT-B2700 :)
mialem do czynienia z trzema szajsungami je*liwe byly straszliwie (a na koniec przygody z szajsem padl mi jeszcze monitor LCD szajsunga) nie polecam (ze starych telefonow to oczywiscie R310s a z nowych pancernych to nie wiem ale generalnie SE powinien byc zdecydowanie bardziej odporny od szajsunga)

÷ǁŘ

Autor: dobrov
Data: 19 Lis 2008
michaça pisze:
> mialem do czynienia z trzema szajsungami je*liwe byly straszliwie (a na > koniec przygody z szajsem padl mi jeszcze monitor LCD szajsunga) nie > polecam (ze starych telefonow to oczywiscie R310s a z nowych pancernych > to nie wiem ale generalnie SE powinien byc zdecydowanie bardziej odporny > od szajsunga)
Ten SE c702 sprawiał w bliższym kontakcie wrażenie takiej badziewności, że skreśliłem go ostatecznie.

÷ǁŘ

Autor: Jan Bartnik
Data: 19 Lis 2008
Dnia Wed, 19 Nov 2008 08:53:45 +0100, michaça napisał(a):

> mialem do czynienia z trzema szajsungami je*liwe byly straszliwie (a na koniec > przygody z szajsem padl mi jeszcze monitor LCD szajsunga) nie polecam (ze > starych telefonow to oczywiscie R310s a z nowych pancernych to nie wiem ale > generalnie SE powinien byc zdecydowanie bardziej odporny od szajsunga)
To moze jeszcze kolega wymieni te modele szajsungow? A potem przetestuje te swoje SE pod katem odpornosci na upadek z 2 m, moczenie w umywalce, potraktowanie drobnym pylem i na koniec rozdeptanie glanami. Tu nie ma co gdybac. Wymienione w dyskusji dwa modele S maja podwyzszana odpornosc... o Tough Phone nie wspominajac :) Nie wiem czy ktorykolwiek SE przezylby testy potrzebne do zdobycia certyfikatow B2700.
Pozdrawiam, Jasko Bartnik

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: Szadzik
Data: 19 Lis 2008
Jan Bartnik pisze:
> [...]
Pewnie gdyby SE miało na celu wyprodukowanie takiego telefonu, który miałby na celu je przejść to by nie przeszło. Jak można porównywać telefon stworozny do zadań specjalnych ze zwykłym? Chyba pomyłka jakaś.
I am so fast, that when I turned off the light yesterday I was in bed before the room was dark.

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: Jan Bartnik
Data: 20 Lis 2008
Dnia Wed, 19 Nov 2008 23:26:24 +0000, Szadzik napisał(a):

> Jak można porównywać telefon stworozny do zadań specjalnych ze zwykłym? > Chyba pomyłka jakaś.
To nie ja zacząłem. Zostały wymienione dwa pancerne modele Samsunga. Na coś takiego idzie odpowiedź o wymowie "samsungi to shit... ale bierz SE, bo te pewnie trwalsze". I co teraz? Brać SE, bo ktoś miał problem z telewizorem Samsunga i ma uraz do tej firmy?
Pozdrawiam, Jasko Bartnik

Re: Czy ktoś robi jeszcze solidne telefony ???

Autor: Dominik & Co
Data: 20 Lis 2008
Jan Bartnik napisał(a):

> takiego idzie odpowiedź o wymowie "samsungi to shit... ale bierz SE, bo te > pewnie trwalsze". I co teraz? Brać SE, bo ktoś miał problem z telewizorem > Samsunga i ma uraz do tej firmy?
Nieco OT, ale IMVHO Samsung ma bardzo dobre rozwiązania techniczne i poronione pomysły w interfejsach. Na przykład po co komu takie ekstrawagancje jak nie gasnący wyświetlacz w komórce- jeszcze ktoś by sobie sprawdził godzinę albo nieodebrane połączenia. Albo brak wyświetlania czasu pozostałego do końca filmu w odtwarzaczu dvd/divx. Dlatego mocno się zastanawiam, czy dać tej firmie jeszcze jedną szansę...
Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP