Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

jaka drukarka atramentowa?

Autor: luis
Data: 20 Sty 2009
Witam!
Muszę kupić drukarkę. Drukuję nie specjalnie dużo w większości tekst
(czarno-biały), żadziej coś kolorowego. Podstawowym kryterium wyboru są
niskie koszty eksploatacji, a więc jak największe pojemniki z tuszem, tanie
zamienniki, refile itp. Nie zależy mi na super jakości, zdjęć również nie
będę drukował. Poprostu ma być tanio, na drukarkę mogę przeznaczyć 250-350
zł, preferuję (jakoś tak z sentymentu chyba) Canona lub HP, ale nie upieram
się przy nich.
Bardzo proszę o rady i propozycje co wybrać.

Pozdr.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: geyb
Data: 20 Sty 2009
Jeśli jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z koloru, za te same
pieniadze kupisz windrukarke laserową HP lub za połowę całkiem fajną i
dość szybką HP1300, która "gada" w PCL-u i ma złącze USB.

g.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Mariusz Kruk
Data: 20 Sty 2009
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "geyb"
>Jeśli jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z koloru, za te same >pieniadze kupisz windrukarke laserową HP lub za połowę całkiem fajną i >dość szybką HP1300, która "gada" w PCL-u i ma złącze USB.
Jeśli mówisz o LJ1300, to ona nie tylko w PCL, ale i w PS gada IIRC.
[------------------------] 0.587785252 - cosine of the beast [ Kruk@epsilon.eu.org ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [------------------------]

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: geyb
Data: 21 Sty 2009
> Jeśli mówisz o LJ1300, to ona nie tylko w PCL, ale i w PS gada IIRC.
Heh, kto jeszcze PS uĹźywa? g.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Rados³aw Sokó³
Data: 21 Sty 2009
W dniu 21.01.2009 09:54, geyb pisze:
> [...]
Na przykład użytkownicy Linuksa :) I w pewnym sensie Mac OSa, bo on wymaga od aplikacji wydruku bodajże w uproszczonym PDFie, łatwo konwertowalnym na PostScript.
|""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""| | Radosław Sokół | http://www.grush.one.pl/ | | | Politechnika Śląska | \................... Microsoft MVP ......................../

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: geyb
Data: 21 Sty 2009
> Na przykład użytkownicy Linuksa :)
wiesz, jaki user linuksa od iluś tam lat jednak wysyłam drukarce dane w PCL-u, bo interpreter PS jest po prostu powolny (przynajmniej tak było w HP 6MP), a 1300 nawet nie próbowałem PS-a :)

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: luis
Data: 20 Sty 2009

Użytkownik "geyb" <geyb@gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jeśli jesteś w stanie całkowicie zrezygnować z koloru, za te same > pieniadze kupisz windrukarke laserową HP lub za połowę całkiem fajną i > dość szybką HP1300, która "gada" w PCL-u i ma złącze USB. > > g.
Wiem, myślałem o czymś takim, ale jednak chciałbym atramentókę ze względu na kolor.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Marx
Data: 21 Sty 2009
luis pisze:
> Wiem, myślałem o czymś takim, ale jednak chciałbym atramentókę ze > względu na kolor.
to kup sobie laser kolor, bodajze za 400zl atramentowki maja sens tylko gdy drukujesz zdjecia Marx

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: luis
Data: 21 Sty 2009

> to kup sobie laser kolor, bodajze za 400zl > atramentowki maja sens tylko gdy drukujesz zdjecia > Marx
Masz na myśli jakiś konkretny model, znalazłem Samsung CLP-310 za 460 zł. Niby nie drogo, wg producenta tonery wystarczają na na ok 700 stron, koszt jednego to 155 zł x 4 = 620 zł a to już duży jednorazowy wydatek. Do tej pory używałem HP3820, refil czarny 40 ml za 40 zł +kolor 3 x 28 ml za 30 zł wytarczał mi też na bardzo długo. Dlatego wolałbym jednak atramentówkę.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Marx
Data: 21 Sty 2009
luis pisze:

> [...]
Spytaj tutaj http://forum.idg.pl/drukarki_i_skanery-f96.html albo najlepiej poczytaj poprzednie posty, sporo tego Marx

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Rados³aw Sokó³
Data: 21 Sty 2009
W dniu 21.01.2009 08:39, Marx pisze:
> to kup sobie laser kolor, bodajze za 400zl
Ino kolorowy laser potrafi być koszmarnie drogi w eksploatacji

Autor: MC
Data: 21 Sty 2009
> [...]
Każdy rodzaj drukarek potrafi być koszmarnie drogi w eksploatacji nawet przy druku czarno-białym wyłącznie. Koszty eksploatacji są elementem polityki producenta, takie czy inne szczegóły technologiczne mają w tym wypadku mniejsze znaczenie.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Marx
Data: 22 Sty 2009
Radosław Sokół pisze:
> [...]
a ktora atramentowka jest tania w eksploatacji? Marx

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: MC
Data: 22 Sty 2009
Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości
> a ktora atramentowka jest tania w eksploatacji?
Może być 5 gr za stronę mono? To HP F735.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Marx
Data: 22 Sty 2009
MC pisze:
> [...]
tja zasychajacy atrament w cenie laserowki, cena pewnie dotyczy jakichs pasciastych zamiennikow, a do zdjec to ta drukarka nie nadaje sie wcale (jak kazda HP...) Marx

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Przemys³aw Kowalik
Data: 22 Sty 2009
Użytkownik Marx napisał:

> [...]
Może te 600 str jest oszukane (np. liczone w draft mode :-)) ale to nie zamiennik http://tiny.pl/vwv1 Przemek

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: MC
Data: 17 Lut 2009
Użytkownik "Przemysław Kowalik" <przemolog@ANTISPAMo2.pl> napisał w
wiadomości news:glarl4$1rq$1@inews.gazeta.pl...
Jest tak samo oszukane jak inne wydajności. Tyle samo drukuje pojemnik montowany do niektórych innych drukarek HP, różnica polega tylko na drobnym szczególe uniemożliwiającym używanie tańszego kartridża w innych modelach.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: MC
Data: 23 Sty 2009
> [...]
Atrament musi zaschnąć na papierze tak jak toner zostać spieczony. Na tym polega drukowanie.
> cena pewnie dotyczy jakichs pasciastych zamiennikow,
Do tego modelu nie ma jeszcze zamienników.
> a do zdjec to ta drukarka nie nadaje sie wcale (jak kazda HP...)
W każdym razie bardziej się nadaje niż laserówka.
> Marx
Karol?

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Rados³aw Sokó³
Data: 17 Lut 2009
W dniu 22.01.2009 08:20, Marx pisze:
> a ktora atramentowka jest tania w eksploatacji?
Ale laserówkę kupuje się nie po to, by mieć koszty eksploa- tacji takie same (lub wyższe!), jak w przypadku atramentówki, ale by w dalszej perspektywie zaoszczędzić na droższym zaz- wyczaj zakupie.

Autor: Kubu¶ Puchatek
Data: 17 Lut 2009
Dnia 17-02-2009 o 09:01:25 Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał:

> [...]
Nie śledzę wątku od początku i może w tym tkwi problem, ale czy dobrze rozumiem, że twierdzisz jakoby koszt wydruku 1 cz-b strony na drukarce atramentowej był niższy niż na laserowej? Jeśli tak, to możesz rzucić nazwą tej atramentówki? Sam szukam czegoś do czarno białych wydruków, druk raz dwa razy w miesiącu, ale na raz 300 stron. Pozdrawiam Kamil

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: MC
Data: 17 Lut 2009
Użytkownik "Kubuś Puchatek" <kamil_mm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
To ja tak twierdzę, ale to nie dotyczy generalnie całej technologii tylko niektórych modeli.
> Jeśli tak, to możesz rzucić nazwą tej atramentówki? Sam szukam czegoś do > czarno białych wydruków, druk raz dwa razy w miesiącu, ale na raz 300 > stron.
Nie ma atramentówek tylko mono, więc polecam ci ten model, który wymieniłem. F735 z HP. Są też atramentówki tanio drukujące, przeznaczone do bardziej intensywnej eksploatacji, ale droższe, w granicach 2000 zł. To Cię chyba nie zainteresuje.

Re: jaka drukarka atramentowa?

Autor: Rados³aw Sokó³
Data: 12 Kwi 2009
W dniu 17.02.2009 12:08, Kubuś Puchatek pisze:
> Nie śledzę wątku od początku i może w tym tkwi problem, ale czy dobrze > rozumiem, że twierdzisz jakoby koszt wydruku 1 cz-b strony na drukarce > atramentowej był niższy niż na laserowej?
Nie. Właśnie na odwrót.
> Jeśli tak, to możesz rzucić nazwą tej atramentówki? Sam szukam czegoś do > czarno białych wydruków, druk raz dwa razy w miesiącu, ale na raz 300 > stron.
No to tylko laser.