Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

Przejściówka LPT na USB

Autor: DFpawel
Data: 20 Gru 2009
Witam,

Chciałbym podpiąć drukarkę HP LaserJet 6L do portu USB. Jako że nie ma w
netbook-u portu LPT to pozostaje kupić przejściówkę LPT -> USB.

Patrzyłem w archiwum grupy i nie wszystkim się to udaje taki zabieg (tj.
nie działa).

Może ktoś polecić jaki kabel będzie działał bez problemów? Bo jest tego
trochę i nie wiem która przejściówka jest dobra i działająca a która nie.

Bo rozumiem że musi być kabel "LPT żeńska końcówka - USB"? A czy jest
"LPT męski -> USB" pytam bo od drukarki mam długi kabel i wygodniej
byłoby mi ten kabel zostawić.

System to Windows XP Home z SP3.

Pozdrawiam
DFpawel

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: MC
Data: 20 Gru 2009
Użytkownik "DFpawel" <0.pawel@STOP.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Witam, > > Chciałbym podpiąć drukarkę HP LaserJet 6L do portu USB. Jako że nie ma w > netbook-u portu LPT to pozostaje kupić przejściówkę LPT -> USB. > > Patrzyłem w archiwum grupy i nie wszystkim się to udaje taki zabieg (tj. > nie działa). > > Może ktoś polecić jaki kabel będzie działał bez problemów? Bo jest tego > trochę i nie wiem która przejściówka jest dobra i działająca a która nie.
To nie jest proste przejście ze względu na różnicę w zasadzie działania. Gwarancję kompatybilności powienien dawać producent przejściówki albo układu, który ją napędza.

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Jwzw
Data: 20 Gru 2009
> [...]

> Chciałbym podpiąć drukarkę HP LaserJet 6L do portu USB. Jako że nie > ma w netbook-u portu LPT to pozostaje kupić przejściówkę LPT -> USB. > > Patrzyłem w archiwum grupy i nie wszystkim się to udaje taki zabieg > (tj. nie działa). > > Może ktoś polecić jaki kabel będzie działał bez problemów? Bo jest > tego trochę i nie wiem która przejściówka jest dobra i działająca a > która nie. > > Bo rozumiem że musi być kabel "LPT żeńska końcówka - USB"? A czy > jest "LPT męski -> USB" pytam bo od drukarki mam długi kabel i > wygodniej byłoby mi ten kabel zostawić. > > System to Windows XP Home z SP3.
Zastosuj najzwyklejszy printserwer i masz wszystkie problemy rozwiązane. Np. taki http://www.allegro.pl/item854248811_serwer_wydruku_printserwer_lpt_tp_link_tl_ps110p.html

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: DFpawel
Data: 20 Gru 2009
Jwzw pisze:

> Zastosuj najzwyklejszy printserwer i masz wszystkie problemy rozwiązane. > Np. taki > http://www.allegro.pl/item854248811_serwer_wydruku_printserwer_lpt_tp_link_tl_ps110p.html
Sprawdziłem na stronie czy będzie kompatybilna, niestety nie ma na liście HP LaserJet 6L. Nie wiem czy ryzykować kupno gdy drukarka kosztowała mniej ;). Jeśli by pasowała to czy jest coś takiego na USB? Bo mam tylko jeden port ethernet i jest zajęty przez internet :(. Pozdrawiam DFpawel

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Data: 20 Gru 2009
> Bo mam tylko jeden port ethernet i jest zajęty przez internet :(.
Kup (nastepnego / nowego) switcha. Ja tez kiedys myslalem ze w domu - kiedy za zaplenie 5 portowego soho! Teraz mysle czyby nie wymienic obecnej 8ki (a ta jest podpieta do routera ktory ma swoje 4 porty...).
Adam 'Adak' Kępiński adak61@tlen.pl GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
  Użytkownik "DFpawel" <0.pawel@STOP.gazeta.pl> napisał w wiadomości

Ja kupiłam do swojej drukarki kabel/adapter LPT na USB. Tylko nie pamiętam już gdzie. Sprawuje się bardzo dobrze. Zobacz ten. Jest bardzo tani. Mój kosztował chyba 35 zł (niestety). http://hurtownia.pcgsm.pl/index.php?mod=przedmiot&id=319
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: DooMiniK
Data: 3 Sty 2010
On 2009-12-20 14:34, Animka wrote:
> [...]
Można jeszcze spróbować zastosowań konwerter LPT --> USB. (mspanc)
Dominik Siedlak (bachus)

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: ggs
Data: 20 Gru 2009

"DFpawel" <0.pawel@STOP.gazeta.pl> wrote in message
> Witam, > > Chciałbym podpiąć drukarkę HP LaserJet 6L do portu USB. Jako że nie ma w > netbook-u portu LPT to pozostaje kupić przejściówkę LPT -> USB.
http://www.allegro.pl/item845594695_przejsciowka_adapter_usb_lpt_zenski_d346.html
ggs

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: DFpawel
Data: 20 Gru 2009
ggs pisze:

> http://www.allegro.pl/item845594695_przejsciowka_adapter_usb_lpt_zenski_d346.html
Dla pewności spytam, czy ty masz taki kabel? Jeżeli tak to z jaką drukarką działa? Będę wdzięczny za informacje. Pozdrawiam DFpaweł

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
DFpawel pisze:
> ggs pisze: > > > Dla pewności spytam, czy ty masz taki kabel? Jeżeli tak to z jaką > drukarką działa? Będę wdzięczny za informacje.
Kabel dołącza się do kabla (jedna wtyczka do komputera), a nie do drukarki. Nie ma znaczenia jaka to jest drukarka na LPT.
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: DFpawel
Data: 20 Gru 2009
Animka pisze:

> [...]
Tak, to jest jasne. Ale coś musi być na rzeczy że w archiwum grupy są przypadki że ktoś kupił i nie chciało działać. O co tu tak naprawdę chodzi? Czy musi być jakiś inny sterownik do tego? Bo domyślam się że w systemie Windows XP są jakieś uniwersalne drivery do tego i one z reguły nie chcą przez to działać, działają tylko poprzez specjalny driver dołączany do kabla? Pozdrawiam DFpawel

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
DFpawel pisze:
> [...]
Pewnie chodzi o wtyk żeński czy męski. O co tu tak naprawdę
> chodzi? Czy musi być jakiś inny sterownik do tego? Bo domyślam się że w > systemie Windows XP są jakieś uniwersalne drivery do tego i one z reguły > nie chcą przez to działać, działają tylko poprzez specjalny driver > dołączany do kabla?
Windows XP nie miał tego drivera (jeśli dobrze pamiętam). Trzeba przypilnować przy zakupie, żeby była płytka ze sterownikiem pod XP, Vistę, czy Win7, itp.- do tego adaptera.
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: ggs
Data: 20 Gru 2009

> ggs pisze: > > > Dla pewności spytam, czy ty masz taki kabel? Jeżeli tak to z jaką drukarką > działa? Będę wdzięczny za informacje.
Mysle ze bez problemu pójdzie z 6L. Jasne , ze to jakis chinczyk a elektronika zapewne na chipie Prolific PL-2305. Drivery wbudowane w XP powinny wystarczyc , zainstaluje sie wirtualny port LPT i tyle. http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?ID=36 - notka na czerwono. Zreszta 4.99 + wysylka to nie majatek ;-)
ggs

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
ggs pisze:

> Mysle ze bez problemu pójdzie z 6L. Jasne , ze to jakis chinczyk a > elektronika zapewne na chipie Prolific PL-2305. > Drivery wbudowane w XP powinny wystarczyc , zainstaluje sie wirtualny port > LPT i tyle.
A dlaczego nie Wirtualny port na USB? Bo przeciez o USB chodzi.
Tak.
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: ggs
Data: 20 Gru 2009

"DFpawel" <0.pawel@STOP.gazeta.pl> wrote in message
> ggs pisze: > > > Dla pewności spytam, czy ty masz taki kabel? Jeżeli tak to z jaką drukarką > działa? Będę wdzięczny za informacje.
Dla rozwiania watpliwosci: http://www.prolific.com.tw/support/files/%5CIO%20Cable%5CPL-2305%5CDoc%5CTest%20Report%5Ctr_PL2305_v1.2.pdf
ggs

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: DFpawel
Data: 20 Gru 2009
ggs pisze:

> [...]
Heh, tam piszą że testowali na LaserJet 6P, a w okienku jest drukarka LaserJet 6L - widocznie to uniwersalny driver który pasuje do obu drukarek. Dziękuje za informacje. Pozdrawiam DFpawel

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Irokez
Data: 20 Gru 2009
> [...]
Ależ driver nic nie ma do rzeczy czy puści taka czy siaką Ma zapewnić port LPT ze spełnieniem wszelkich ich wymogów za pomoca swojej tam elektroniki. a Driver do drukarki to sobie już sam instalujesz i on ma to gdzieś czy LPT jest fizyczne czy wirtualne. Będzie w ustawieniach drukarka na Virtual printer port i tyle Jakbyś miał drukarke na USB i do tego szukał printserwer to obawy byłyby słuszne a tutaj, do takiego prehistorycznego gada jak 6L... szkoda czasu i nerwów. Tylko jakby drukowało pierwszy raz po właczeniu pierwszą kartke z "krzaczkami" a potem dopiero normalna to zainstaluj sterowniki od HP a nie na wbudowanych jedź Na mojej 6P czy bezpośrednio, czy przez USB czy Printserwer windows XP rbił taki numer.
Irokez

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Irokez
Data: 20 Gru 2009
> [...]
> Witam, > > Chciałbym podpiąć drukarkę HP LaserJet 6L do portu USB. Jako że nie ma w > netbook-u portu LPT to pozostaje kupić przejściówkę LPT -> USB. >
Miałem przejściówkę USB-Centronix. Z jednej strony USB a z drugiej wtyk prosto do drukarki. Wygladało podobnie jak to http://www.allegro.pl/item851959699_t6_adapter_usb_lpt_centronics_przejsciowka_f_vat.html Działało z HP LaserJet 6P doskonale. System XP najpierw znajdował konwerter, potem właczałem drukarkę i znajdował drukarkę. Nie trzeba było żadnych extra sterowników. Nie mogę go znaleźć, dałbym fotkę i więcej danych. Aktualnie z tą drukarka chodzi starusienki PrintServer HP JetDirect EX Plus po ethernecie.
Irokez

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
Irokez pisze:

> Miałem przejściówkę USB-Centronix. Z jednej strony USB a z drugiej wtyk > prosto do drukarki. > Wygladało podobnie jak to > http://www.allegro.pl/item851959699_t6_adapter_usb_lpt_centronics_przejsciowka_f_vat.html > Działało z HP LaserJet 6P doskonale. > System XP najpierw znajdował konwerter, potem właczałem drukarkę i znajdował > drukarkę. Nie trzeba było żadnych extra sterowników. > Nie mogę go znaleźć, dałbym fotkę i więcej danych. > > Aktualnie z tą drukarka chodzi starusienki PrintServer HP JetDirect EX Plus > po ethernecie.
To ja teraz żałuję, ze nie kupiłam takiego wtyku. Teraz, gdyby dziurki od wtyczki pasowały do podłączenia w drukarce, przełączyłabym. Na pewno drukarka by szybciej drukowała. Niestety, ja mam tą szeroką wtyczkę podłączoną do szerokiej wtyczki od kabla drukarki :-(
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
Irokez pisze:

> [...]
Edit: Zamówię sobie chyba tą przejściówkę i po świętach będę ją miała. Ta, którą mam teraz (taka sama wtyczka, ale dziurki inne) kosztowała 35 zł :-(
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Jwzw
Data: 20 Gru 2009
Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

> To ja teraz żałuję, ze nie kupiłam takiego wtyku. Teraz, gdyby > dziurki od wtyczki pasowały do podłączenia w drukarce, > przełączyłabym. Na pewno drukarka by szybciej drukowała.
A to dlaczego niby miałoby szybciej drukować?

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Irokez
Data: 20 Gru 2009
Użytkownik "Jwzw" <jwzw@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Dokładnie, zero różnicy czy LPT czy przejściówka USB-LPT czy Ethernet
Irokez

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
Irokez pisze:
> [...]
Czyli nie warto teraz kupować tej na allegro? W drukarce zmieniam port z LPT na Wirtualy Port dla drukarki na USB.
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
Jwzw pisze:
> [...]
Bo ten kabel byłby podłączony bezpośrednio do drukarki, a nie do wtyczki od drukarki (wtyczka we wtyczkę). Leży to na podłodze, kable długie.
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: DFpawel
Data: 20 Gru 2009
Irokez pisze:

> Miałem przejściówkę USB-Centronix. Z jednej strony USB a z drugiej wtyk > prosto do drukarki. > Wygladało podobnie jak to > http://www.allegro.pl/item851959699_t6_adapter_usb_lpt_centronics_przejsciowka_f_vat.html > > Działało z HP LaserJet 6P doskonale. > System XP najpierw znajdował konwerter, potem właczałem drukarkę i > znajdował drukarkę. Nie trzeba było żadnych extra sterowników. > Nie mogę go znaleźć, dałbym fotkę i więcej danych.
Fajnie, tylko ja mam HP LaserJet 6L - nie wiem czy to będzie działało :/. Czy to jest ta sama drukarka co 6P? Kto jest tym producentem tej przejściówki? Bo nawet nie podali na aukcji. Pozdrawiam DFpawel

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Irokez
Data: 20 Gru 2009
> [...]
Producent chinczyk w garażu, mojej zresztą też. HP 6P i 6L są z tego samego okresu powinno działać bez problemu (ale glowy urwać za to sobie nie dam)
Irokez

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
Irokez pisze:

> Producent chinczyk w garażu, mojej zresztą też. > HP 6P i 6L są z tego samego okresu > powinno działać bez problemu (ale glowy urwać za to sobie nie dam)
Czyli na Lexmark nie będzie działało? Wtyczka nie wejdzie?
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Jwzw
Data: 20 Gru 2009
> [...]

> Fajnie, tylko ja mam HP LaserJet 6L - nie wiem czy to będzie > działało :/. Czy to jest ta sama drukarka co 6P? Kto jest tym > producentem tej przejściówki? Bo nawet nie podali na aukcji.
Coś się tak uczepił tej kompatybilności - masz zamiar odczytywać wilgotność papieru przed wydrukiem? Wszystkie te HP-ki chodzą w PCL-u i to Ci powinno wystarczyć. Nie podejrzewam, żebyś miał jakieś wyszukane zastosowania, bo nie pchałbyś się w te g...ne pzrejściówki USB-LPT.

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Animka
Data: 20 Gru 2009
DFpawel pisze:
> [...]
Patrz na wtyczkę (czy taka sama jak w drukarce), czy się wepnie, a nie na drukarkę.
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Data: 20 Gru 2009
Kolega pokazal tutaj kabel podlaczany do kabla z drukarki - takie cos by u
mnie dzialalo.
Ale jesli chce taki podlaczany bezposrednio do drukarki?
Moze byc albo kabel usb albo printserver - tyle ze moja drukarka to HP
LaserJet1100 a ona ma wyjscie w miniUSB :-/

Sa takie cuda na takie wyjscie?

Nie usmiecha mi sie to zaczepiac na koncu i tak niekrotkiego kabla...

Autor: Animka
Data: 21 Gru 2009
Adam 'Adak' Kępiński pisze:
> Kolega pokazal tutaj kabel podlaczany do kabla z drukarki - takie cos by u > mnie dzialalo. > Ale jesli chce taki podlaczany bezposrednio do drukarki? > Moze byc albo kabel usb albo printserver - tyle ze moja drukarka to HP > LaserJet1100 a ona ma wyjscie w miniUSB :-/ > > Sa takie cuda na takie wyjscie? > > Nie usmiecha mi sie to zaczepiac na koncu i tak niekrotkiego kabla...
No podał przecież tutaj jeden kolega linka do takiego kabla (prosto do drukarki jak zrozumiałam). http://www.allegro.pl/item851959699_t6_adapter_usb_lpt_centronics_przejsciowka_f_vat.html
animka

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: Adam 'Adak' Kêpiñski
Data: 21 Gru 2009
> No podał przecież tutaj jeden kolega linka do takiego kabla (prosto do > drukarki jak zrozumiałam). > http://www.allegro.pl/item851959699_t6_adapter_usb_lpt_centronics_przejsciowka_f_vat.html
PLONK

Autor: Irokez
Data: 21 Gru 2009
Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Kolega pokazal tutaj kabel podlaczany do kabla z drukarki - takie cos by u > mnie dzialalo. > Ale jesli chce taki podlaczany bezposrednio do drukarki? > Moze byc albo kabel usb albo printserver - tyle ze moja drukarka to HP > LaserJet1100 a ona ma wyjscie w miniUSB :-/ > > Sa takie cuda na takie wyjscie?
http://www.superwarehouse.com/HP_Jetdirect_300x_Print_Server_for_Fast_Ethernet/J3263A/p/41262
Irokez

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: ggs
Data: 21 Gru 2009

"Adam 'Adak' Kępiński" <adak@poczta.onet.pl> wrote in message
> Kolega pokazal tutaj kabel podlaczany do kabla z drukarki - takie cos by u > mnie dzialalo. > Ale jesli chce taki podlaczany bezposrednio do drukarki? > Moze byc albo kabel usb albo printserver - tyle ze moja drukarka to HP > LaserJet1100 a ona ma wyjscie w miniUSB :-/ > > Sa takie cuda na takie wyjscie?
Na szybko dostepne widze to : http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=300367407795&ih=020&category=41995&ssPageName=mem_guide:5&rd=1 Zgrabniejsze jest to ale nigdzie tego na ebayach nie widac : http://sewelldirect.com/USB-to-Mini-Centronics-Combo-Cable-Set.asp
ggs

Re: Przejściówka LPT na USB

Autor: andgrzesiek
Data: 4 Sty 2010
Przerobiłem ten temat - okazało się dopiero po rozpakowaniu przejściówki, że
działa tylko z drukarkami wyszczególnionymi na załączonej liście - niezbyt
długiej. Na opakowaniu (nieotwieralna zgrzewka) nic na ten temat nie było
napisane. 35 zeta do kosza. I dlatego zostawiłem sobie w szafie 1 laptopa z LPT.
Dla wyjaśnienia - używam go tylko do drukowania na ploterze z czasów, gdy
jeszcze nie było USB.
Pozdrawiam