Nie znalazłe¶ tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: Marek
Data: 28 Paź 2010
Prosiłem tu kiedy¶ o pomoc w doborze laptopa odpornego na zalanie/upadek
itp. Budżet nie jest duży ( 3500-4500), więc "pancerne" laptopy panasonic
odpadaj± :)

Wybrałem kilka modeli , kieruj±c się założenim, że dysk powinien mieć
ochrone przeciwwstrz±sow±, obudowa powninn byc metalowa, kalwiatura odporna
na zalanie. Mogę prosić o opinie na temat poniższych laptopów ?

http://tinyurl.com/toshiba-tecra-s11 (s11-124)
http://tinyurl.com/aristo-strong-1520
http://tinyurl.com/notestar-strong-book-130
http://tinyurl.com/lenovo-t410i-en ,
http://www.lenovoshop.pl/index.php/product/list/id_category/129/producer_id

PS. Wydajno¶c nie jest to parametrem krytycznym, to będzie do prostych
aplikacji biznesowych, office, internet.

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: Maciek Babcia Dobosz
Data: 28 Paź 2010
Dnia 2010-10-28, o godz. 22:27:02
Marek <marek.grupy(at)poczta.onet.pl> napisał(a):

> Prosiłem tu kiedy¶ o pomoc w doborze laptopa odpornego na > zalanie/upadek itp. Budżet nie jest duży ( 3500-4500), więc > "pancerne" laptopy panasonic odpadaj± :)
<...>
> PS. Wydajno¶c nie jest to parametrem krytycznym, to będzie do prostych > aplikacji biznesowych, office, internet.
To może używka Panasonic Toughbook CF-29 za niecałe 1600 PLN: http://www.wirelesslan.com.pl/urzadz.php?gr=6&kat=93&idx=1226 Trafiłem na to jako¶ przypadkiem kilka dni temu - nie mam żadnego powi±zania ze sprzedawc±. Za różnicę w cenie dokupisz pamięci, dysk i now± baterię ;-) Zdrówko

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: Marek
Data: 28 Paź 2010
> To może używka Panasonic Toughbook CF-29 za niecałe 1600 PLN: > http://www.wirelesslan.com.pl/urzadz.php?gr=6&kat=93&idx=1226 > Trafiłem na to jako¶ przypadkiem kilka dni temu - nie mam żadnego > powi±zania ze sprzedawc±. Za różnicę w cenie dokupisz pamięci, dysk i > now± baterię ;-)
Byłoby ok, ale musi być nowy :(

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: =Marcos=
Data: 28 Paź 2010
> Prosiłem tu kiedy¶ o pomoc w doborze laptopa odpornego na zalanie/upadek > itp. Budżet nie jest duży ( 3500-4500), więc "pancerne" laptopy panasonic > odpadaj± :)
Ja mogę napomkn±ć o Toshiba Satellite M100, kilka lat temu był to laptop z ¶redniej półki Toshiby. Miałem egzemplarz, który wypadł w czasie jazdy z samochodu (otwarty). Impet uderzenia był duży, obudowa pękła w kilku miejscach, a bateria wypadła. Oprócz mechanicznych uszkodzeń obudowy i powierzchni ekranu laptopowi nic się nie stało, żadnych błędów na dysku, ekran porysowany żwirem, ale nie uszkodził się, laptop pracował dalej bezproblemowo.
Marcos marek [AT] microstock . pl http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: VSS
Data: 29 Paź 2010
=Marcos= wrote:
> Ja mogę napomkn±ć o Toshiba Satellite M100, kilka lat temu był to > laptop z ¶redniej półki Toshiby. Miałem egzemplarz, który wypadł w > czasie jazdy z samochodu (otwarty).
fascynuja mnie takie przypadki. laptop samodzielnie wyfrun±ł przez okno :)
VSS http://vss.pl

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: Maciek Babcia Dobosz
Data: 29 Paź 2010
Dnia 2010-10-29, o godz. 09:29:44
"VSS" <vss(at)gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
Mój przy dachowaniu - półtorej zwitki w lewo pisz±c po lotniczemu ;-) - wyfrun±ł bez problemu. Podobnie jak wiele innych bagaży z paki terenówki. :-P Zdrówko

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: animka
Data: 29 Paź 2010
W dniu 2010-10-29 09:29, VSS pisze:
> [...]
Może na jakim¶ balonie leżał ;-)
animka

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: januszek
Data: 29 Paź 2010
animka napisa?(a):

> Może na jakimś balonie leżał ;-)
Dywan, ktoś zostawił laptopa na latającym dywanie, który w połączeniu z otwartym oknem... ;P j.
http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: Doxent
Data: 29 Paź 2010
zastępuj±c tradycyjny dysk jakim¶ SSD uzyskujemy 100% odporno¶ć na wstrz±sy. Jeżeli nie zależy nam na pojemno¶ci to 64GB w zupełno¶ci wystarcza do podstawowych zastosowań.

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: januszek
Data: 29 Paź 2010
Doxent napisa?(a):

> zastępując tradycyjny dysk jakimś SSD uzyskujemy 100% odporność na wstrząsy.
No bez przesady. Aby tak było trzeba by całą tę elektronikę zatopić w jakimś lekko plastycznym tworzywie ;) Generalnie pozbywamy się wrażliwości na wstrząsy elemntów mechanicznych tradycyjnych dysków. j.

Autor: BartekK
Data: 29 Paź 2010
W dniu 2010-10-29 11:15, januszek pisze:
> Doxent napisa?(a): >
_DANE_ są wtedy odporne na wstrząsy. W razie upadku laptopa - bierzemy drugiego, przekładamy dysk i działamy dalej :) Niestety nie jest tak pięknie do końca - miałem przypadek laptopa HP który po lekkim upadku (z ławy na podłogę, może 40cm) zabił wszystkie wnętrzności - padła prawdopodobnie przetwornica z aku na poszczególne napięcia, dysk miał spaloną elektronikę, ram padnięty, dvd-rw padnięte elektrycznie, z laptopa który praktycznie nie miał śladów uszkodzenia mechanicznego została sprawna tylko klawiatura...

Autor: januszek
Data: 29 Paź 2010
BartekK napisa?(a):

> _DANE_ są wtedy odporne na wstrząsy. W razie upadku laptopa - bierzemy > drugiego, przekładamy dysk i działamy dalej :)
W przypadku dysku SSD dane sa tak samo odporne jak elektronika plyty glownej. Kilka laptopow z ktorymi mialem do czynienia zostalo przez ich uzytkownikow poddane takim wstrzasom, ze plyty padly ;) To nie jest nic niezwyklego w sumie. j.

Autor: astro
Data: 30 Paź 2010
On Thu, 28 Oct 2010 22:27:02 +0200, Marek wrote:
> Prosiłem tu kiedy¶ o pomoc w doborze laptopa odpornego na zalanie/upadek > itp. Budżet nie jest duży (3500-4500)
Dell Latitude E6400 ATG.
Pozdrawiam Radoslaw Ziomber www.astrofizyka.info

Re: odporny na upadek/zalanie laptop

Autor: Marek
Data: 1 Lis 2010
Dnia Sat, 30 Oct 2010 06:20:04 +0200, astro napisał(a):

> [...]
a można go jeszcze łatwo kupić ? (¶ci¶lej: czy nie kończy się seria, bo zakup będzie za jakis miesi±c-dwa...)