Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 2 Cze 2002
Witam!

Planuje wlasnie zakup glosnikow (nowa proba), i prosze grupowiczow o pomoc
we wstepnej selekcji - wszystkich nie dam rady przesluchac!!! Oczywiscie
ostateczna decyzje podejme porownujac finalistow nausznie ;-)))

Warunki:
pokoj okolo 35 m2, glosniki stojace
cd HK HD730, wzmacnicz HK AVI 150
muzyka: rock, ciezkie brzmienia, klasyczna, troche jazz'u

Wstepnie wynalazlem takie (na koncu ceny jakie wyszukalem)
Tanoy Mercury 4 - 749
Tanoy MX4 - 1099
ELAC 105 - 999
ELAC 107 - 1249
JBL LX 2004 - 899
JBL LX 2005 - 999
Infinity Primus300 - 849
Infinity Alpha 30 - 1099

Teraz pytania:
Jakie kolumny z tej listy moge skreslic bez wnikliwego sluchania, jakie inne
powinienem koniecznie dopisac (cena <= 1300 za szt.)? Gdzie w Wawie i
okolicach znajde sklep z szerokim wyborem glosnikow, miejscem odsluchowym i
dobrymi cenami - chodzi mi o sklepy "godne polecenia"???

Moze ktos sprowadzil na sprzedaz jakis ciekawe glosniki spelniajace moje
skromne wymagania?
--
pozdrawiam i z goory dziekuje za wszelka pomoc
      Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Teo
Data: 3 Cze 2002
"Mikolaj Tutak" <mtutak.nospam(at)nixz.net> napisał:

> jakie inne > powinienem koniecznie dopisac (cena <= 1300 za szt.)?
Tylko nowe cie interesuje? Np. uzywane Dali 450 zmieszcza sie w tym budzecie, polecam goraco...
> Gdzie w Wawie i > okolicach znajde sklep z szerokim wyborem glosnikow, miejscem odsluchowym
> dobrymi cenami - chodzi mi o sklepy "godne polecenia"???
Hmmm... nie sprawdzalem ostatnio, gdzie jakie maja glosniki, ale sam sprobowalbym: HiFi Klub, Kopernika; Audio-Pro (? - sklep na Walicow); El. Pomarancza (Krasinskiego, czy Krasickiego - ta na Mokotowie ;)) Pozdrawiam Teo

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 3 Cze 2002
Teo wrote:

> Tylko nowe cie interesuje? Np. uzywane Dali 450 zmieszcza sie w tym > budzecie, polecam goraco...
Jak dobrze poszukac to i 470 sie znajda. Podpisuje sie pod przedmowca obydwoma kanalami (lewym i prawym ;-) Pozdr, Mirek.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.audio

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: bAAL
Data: 3 Cze 2002
I ja, i ja... Tak sie sklada ze mam Dali 450 od kilku lat. Chcialem ostatnio
je sprzedac, ale zeby wskoczyc na wyzsza wyraznie polke trza dodac znaczna
sumke, wiec co ja zrobilem?? Tuning! Wymienilem wysokotonowce i jest fajnie,
pieknie graja i slodko.  Sa to /i byly/  b.dobre kolumny, maja zwrotnice na
znakomitych komponentach, a srednio i niskotonowce robi Vifa specajnie dla
Dali, modyfikujac je wg. zamowienia firmy. Pisalem juz o tym na grupe, wiec
tylko przypominam. Ja bym wszedl w Dali. Aha, wlozylem glosniczki
pierscieniowe Vify, stosunkowo niedrogie, a uzywane przez takie, przestizowe
firmy jak Audio Phisic, czy Krell /oni tam skonstruowali po raz pierwszy
wlasne kolumienki, drogie jak cholera i tam wlozyli TE wlasnie/, rowniez Esa
uzyla ostatnio tych tweederkow.  Mowie o Vifa  XT 25 TG-30-04.    Pozdrrr
bAAL

Uzytkownik "Mirek Szablowski" <szablowski(at)lucent.com> napisal w wiadomosci

Autor: Teo
Data: 3 Cze 2002
"bAAL" <krut(at)post.pl> napisał:

> Dali 450 /.../ > Wymienilem wysokotonowce /.../ > wlozylem glosniczki pierscieniowe Vify /.../ > XT 25 TG-30-04.
Nooo, to cie mam, kolego. Wydalo sie, i nie uciekniesz. Jako, ze sam zastanawiam sie nad wymiana wysokotonowek w 450, to juz nie popuszcze ;))) Opowiadaj wiec, co i jak, ze szczegolami, niczego nie pomijajac: Jakie efekty? Czy testowales jakies inne wysokotonowki? Czy zmieniales cos w zwrotnicy? Jaka robiles kompensacje poziomu? Jakie inne modyfikacje? I tak dalej, pls... moze byc w nowym watku ;) Pozdrawiam ;) Spragniony opisu Teo

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: bAAL
Data: 3 Cze 2002
Jak na spowiedzi!!!  Pierwszy efekt mnie rozczarowal, moze dlatego ze
spodziewalem sie nie wiadomo czego, ale po kilku dniach, jak sie rozegraly
/dotarly/, rozgrzaly,  to zaczelo byc cos - niecos slychac. Te tweederki
maja zaje...ste pasmo przenoszenia iles tam oktaw, wiec graja! Ponadto
dzwiek nie jest tak przytlumiony jak w tych fabrycznych, ale...ale nie
dominuje!!! Pasmo jest wyrownane! Dzwiek  bardziej slodki, wibrafon np.
wybrzmiewa! Warto bylo! Czlowiek, ktory mi to sprzedal /dowoz - serwisco, za
pobraniem/ wspominal cos o przerobkach zwrotnicy, lecz nie majac kasiory nie
drazylem tematu. Mozna zawsze do tego wrocic. Innych rzeczy nie robilem, po
co od razu? Trzeba sobie przyjemnosc dawkowac.
Byl malutki problem z zamontowaniem, ale o tym moze jutro. bAAL.  Moj adres:
krut(at)post.pl

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 3 Cze 2002
> Jak dobrze poszukac to i 470 sie znajda. Podpisuje sie pod przedmowca
obydwoma Z cennika sklepowego: DALI Evidence 470 - 5690zl /para To jakies dwa razy tyle ile mam :-((( pozdrawiam Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 3 Cze 2002
Mikolaj Tutak wrote:

> obydwoma > Z cennika sklepowego: > DALI Evidence 470 - 5690zl /para > > To jakies dwa razy tyle ile mam :-(((
Mialem na mysli uzywane. Nowe na Allegro sa ok 3600zl wiec to przekracza zakladany budzet ale mysle ze warto dolozyc. Oczywiscie to licytacja wiec moze skonczyc sie wyzej :-( Ale...widzialem tez Dynaaudio Audience 42 za 1600zl. Sa to monitorki ale dzwiek jest super. Widzialem tez Sonus Faber Concertino (ok 3200). Mysle ze godne polecenia. Sorry bo nie sledzilem watku od poczatku. Musza byc podlogowe? Jakie masz pomieszczenie? Na razie, Mirek.

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 3 Cze 2002

> polecenia. Sorry bo nie sledzilem watku od poczatku. Musza byc podlogowe?
Jakie
> masz pomieszczenie?
Raczej podlogowe. Pomieszczenie ponad 25m2 i jeszcze jest mocno polaczone z kuchnia/jadalnia wiec w sumie jest ze 40 m2 -- pozdrawiam Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 4 Cze 2002
Mikolaj Tutak wrote:

> Jakie
> Raczej podlogowe. Pomieszczenie ponad 25m2 i jeszcze jest mocno polaczone z > kuchnia/jadalnia wiec w sumie jest ze 40 m2
To mniej wiecej jak u mnie. Ale ja i tak slucham niezbyt glosno (no moze czasami). Generalnie jesli slucham muzyki akustycznej (75%) to ustawiam glosnosc tak zeby bylo jak na zywo np w filharmonii. Potencjometr glosnosci "pokazuje" godzine 9:00 czasami 9:30 (to juz jest na prawde glosno). Wynika to min. z duzej efektywnosci kolumn. Ale to nie prawda ze tylko podlogowce moga naglosnic duze pomieszczenia. U mnie bylo troche inaczej bo moja lepsza polowa sie wlaczyla i powiedziala ze maja byc podlogowce bo nie podobaja jej sie podstawki. Dlatego jesli nie jest to warunek konieczny a bardziej zalezy Ci na muzyce niz "lojeniu" radze nie ograniczac sie do podlogowcow. Gdyby nie zona nie wiem czy za ponad 5kpn nie kupilbym czegos innego chociaz ogolnie jestem bardzo zadowolony z kolumn. Slyszalem w pomieszczeniu ok 40m2 monitory Epos (niestety nie pamietam modelu) zasilane wzmacniaczem lampowym o dosc niewielkiej mocy i potrafily narobic niezlego halasu bez jakichkolwiek slyszalnych znieksztalcen. Wprawdzie material rockowy (sluchalismy glownie rocka) mial nieco ograniczona dynamike ale to raczej wina lampy. Mysle ze za ok 3000 zl kupisz niezle uzywane monitory z podstawkami (np cos z Dynaaudio) albo Proac czy Vienna Accoustic. Piekne i audifilskie (cokolwiek to znaczy ;-). Zobacz dla porownania pod http://audio.home.pl. Ludzie mowia ze trzeba uwazac jak sie tam kupuje, ale chociaz dla orientacji np SF Concertino 2800zl albo Proac Tablette 2000zl. Zostanie Ci jeszcze na podstawki i kable! Zobacz tez ogloszenia pod http://www.hifi.pl. Chyba ze chcesz robic imprezy takie zeby tym w kuchni tez woskowina sie w uszach gotowala no to raczej monitory odpadaja ;-) Podzrawiam i powodzenia w zakupie, Mirek

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 4 Cze 2002
Witam!

Dzieki za rady! Woskowiny oczywiscie nikomu gotowac nie bede ;-O, chodzi
glownie o lepsza polowe, uparla sie na podlogowce w dodatku najlepiej koloru
wisni (no ewentalnie czarne) ;-)))
Mam jeszcze na oku B&W 603 S3 za ~2800, ale musze ich posluchac, no chyba ze
powiecie ze nie warto sobie nimi zawracac glowy...

pozdrawiam
    Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Teo
Data: 4 Cze 2002
"Mirek Szablowski" <szablowski(at)lucent.com> napisał:

> Mysle ze za ok 3000 zl kupisz niezle uzywane monitory z podstawkami (np
cos z
> Dynaaudio)
Monitorki Dynaudio do 40 mektrow kw.? Nieee... Zdecydowanie nie. "Czterdziestki" sa zacne, "piecdziesiatki" tez niczego sobie, ale... wstawianie ich do tak duzego pomieszczenia to moim zdaniem przesada. W takim metrazu zdecydowanie powinny stanac podlogowki - jeden 15-cm glosniczek srednioniskotonowy (jak w Audience 40 / 42) to zdecydowanie za malo. Pozdrawiam Teo

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 4 Cze 2002
Teo wrote:

> Monitorki Dynaudio do 40 mektrow kw.? Nieee... Zdecydowanie nie.
To oczywiscie pisal niejaki Teo, znany wielbiciel mocnego uderzenia i roznego rodzaju szarpania drutow przymocowanych do drewnianego gryfu ;-)) Ja uwazam ze warto sprobowac i wszystko zalezy od muzycznych preferencji a takze gdzie jest "stanowisko odsluchowe". Jesli kolumny sa na jednes sciani a Ty siedzisz na przeciwleglej a odleglosc jest 7m to faktycznie moze byc kiepsko. Ale ja siedze gdzies na srodku pokoju i odleglosc od linii kolumn jest 3-4m. Jak mozesz pozycz kolumny do domciu, podlacz i przetestuj. Pozdr, Mirek.

Autor: Teo
Data: 4 Cze 2002

> rodzaju szarpania drutow przymocowanych do drewnianego gryfu ;-))
Eeee tam... Nie to, zebym nagle znielubil Stonesow, ale slucham sporo akustycznego jazzu, a i pewna tlustawą blondynke, znana ze sklonnosci do pojawiania sie w pokojach audiofilow, czesto mozna u mnie uslyszec (i to realistycznie ;))) Co do strun i gryfow: wiolonczele ;) sa super, i to niekoniecznie te nalezace do panow z Apokaliptyki ;) Zeby skrzypce zabrzmialy swietnie, sprzet musi byc w stanie przekazac to "miesko".
> [...]
kiepsko.
> Ale ja siedze gdzies na srodku pokoju i odleglosc od linii kolumn jest
3-4m. Tez siedze na srodku pokoju ok. 40 m. kw., kolumny sa jakies 3 metry przede mna. Nie wyobrazam tam sobie monitorkow. W nieco mniejszym pomieszczeniu kolegi Totemy Model One (ten sam glosnik co w DA 40 / 42, inna kopulka) zagraly bardzo ladnie (analitycznosc, wysokie tony), ale... "ciała" to ta muzyka nie miala.
> Jak mozesz pozycz kolumny do domciu, podlacz i przetestuj.
Nigdy nie zaszkodzi. BTW, kolega od Totemow zakupil niedawno podlogowki ;) Pozdrawiam Teo

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 4 Cze 2002
Teo wrote:

> Tez siedze na srodku pokoju ok. 40 m. kw., kolumny sa jakies 3 metry przede > mna. Nie wyobrazam tam sobie monitorkow. W nieco mniejszym pomieszczeniu > kolegi Totemy Model One (ten sam glosnik co w DA 40 / 42, inna kopulka) > zagraly bardzo ladnie (analitycznosc, wysokie tony), ale... "ciała" to ta > muzyka nie miala. > > BTW, kolega od Totemow zakupil niedawno podlogowki ;)
Ciekaw za ile...pewnie nie za 3000zl. Chodzi mi o to ze kazdy ma inne preferencje. Jak chcesz miec miesko (w tym bas) i piekna gore to za 3000 bedzie trudno kupic porzadne podlogowce (zwlaszcza nowe) i zawsze bedzie to jakis kompromis. Ewentualnie bedziesz mial samo miesko i to nie najswiezsze ;-) Kupujac monitory poswiecasz czesc mieska ale reszta bedzie palce lizac. Ale jak mowie to wszystko kwestia preferencjii no i nie ma reguly. Pozdrawiam, Mirek PS Ta blondyna to Diana K?

Autor: Teo
Data: 4 Cze 2002

Za mniej chyba, ale to samorobki na Scanspeakach - kupil praktycznie po cenie elementow. Gora sliczna, ale bas mułowaty ;(
> PS Ta blondyna to Diana K?
Wygral pan wycieczke ;) Pozdrawiam Teo

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Ged
Data: 4 Cze 2002

> "...a i pewna tlustawą blondynke, znana ze sklonnosci do pojawiania sie w > pokojach audiofilow, czesto mozna u mnie uslyszec (i to realistycznie
;)))..." Szanowny Kolego , cytowany tu fragment Twojej wypowiedzi opisujący w tak haniebny i niesprawiedliwy sposób Wspaniałą i prześliczną Dianę K. Rani boleśnie i dotkliwie moje uczucia ( niemal religijne ) Mam nadzieję że był to jedynie wypadek przy pracy . W innym przypadku będę zmuszony szukać kawałka "ubitej ziemi". Pozdrawiam Robert Olejnik W celu uniknięcia podobnych konfliktów zwracam się z prośbą o nie używanie podobnych określeń w stosunku do Pań : Patricia Barber, Cassandra Wilson, Anna-Sophie Mutter

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Piotr Woldrich
Data: 4 Cze 2002
Ged wrote:

> W celu uniknięcia podobnych konfliktów zwracam się z prośbą > o nie używanie podobnych określeń w stosunku do Pań : > Patricia Barber, Cassandra Wilson, Anna-Sophie Mutter
Tej ostatniej pani nie znam !? Może coś więcej? pozdrawiam Piotr Woldrich

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Ged
Data: 4 Cze 2002
Użytkownik "Piotr Woldrich" <piotr_w(at)post.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Anne-Sophie Mutter - to odrobinkę inny gatunek muzyczki - Ona jest skrzypaczką np. Deutsche Grammophon wydało kilka jej płytek z muzyką : Brahmsa, Pendereckiego, Bartoka, Beethovena czy Vivaldiego Ten ostatni w wykonaniu Pani Ani niezmiernie przypadł mi do gustu. Choć opinie słyszałem już różne ( Pryncypialni w tym temacie osobnicy nie słyszą "pastuszej kobzy, szczekania psa, czy też szmeru strumyka" ) Nie mniej mnie się podoba ( nie tylko zresztą jej granie ;-)))) Więcej informacji na Jej stronie : http://www.anne-sophie-mutter.de/ Pozdrawiam Robert Olejnik

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 5 Cze 2002
Ged wrote:
> Szanowny Kolego , cytowany tu fragment Twojej wypowiedzi opisujący > w tak haniebny i niesprawiedliwy sposób Wspaniałą i prześliczną > Dianę K. Rani boleśnie i dotkliwie moje uczucia ( niemal religijne ) > Mam nadzieję że był to jedynie wypadek przy pracy . W innym przypadku > będę zmuszony szukać kawałka "ubitej ziemi".
Radze odszukac najpierw zdjecia z AudioShow 2001 (link w archiwum grupy) potem znalesc na nich Teo, porownac rozmiary a potem pisac o ubitej ziemi ;-)))
> W celu uniknięcia podobnych konfliktów zwracam się z prośbą > o nie używanie podobnych określeń w stosunku do Pań : > Patricia Barber, Cassandra Wilson, Anna-Sophie Mutter
No, o Cassandrze napisac ze jest blondynka to faktycznie byloby przegiecie ;-)) Pozdrawiam, Mirek.

Autor: Teo
Data: 5 Cze 2002
"Ged" <R.Olejnik(at)hoga.pl> napisał:

> Szanowny Kolego , cytowany tu fragment Twojej wypowiedzi opisujący > w tak haniebny i niesprawiedliwy sposób Wspaniałą i prześliczną > Dianę K. Rani boleśnie i dotkliwie moje uczucia
Ooops... zanim wejde pod stół i zaczne szczekac, chcialbym wiedziec, ktora konkretnie czesc mej wypowiedzi stanela w konflikcie z miloscia do złotoustej Diany? Nie ulega bowiem watpliwosci, iz pani K.: - jest blondynką - jest tłustawa - jest nagrywana w sposób dający nieodparte wrażenie bliskości wykonawcy podczas sluchania - nierzadko brzmi w moim mieszkaniu (realistycznie ;)) Jakby nie patrzec, podane fakty są prawdziwe. Czy opis byl haniebny i niesprawiedliwy? Nie - faktom przeczyc ciężko... ;)
> W innym przypadku > będę zmuszony szukać kawałka "ubitej ziemi".
Zawsze się przyda - kolumny będą stały stabilnie ;)))
> Patricia Barber, Cassandra Wilson, Anna-Sophie Mutter
Do towarzystwa ostatniej pani dodałbym Hilary Hahn - nie blondynka, ale też pięknie gra ;) Pozdrawiam serdecznie, Teo

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 5 Cze 2002
Teo wrote:
<ciach>

jesli chodzi o spiewajace panie to moje odkrycie z przed 2 dni (tym razem nie
jazz a muzyka tzw powazna):

Cecilia Bartoli i plyta "Gluck Italian Aries". Naprawde super i co za glos ;-)
no i ksiazeczka w srodku a wlasciwie plyta w ksiazeczce. Polecam.

Autor: Ged
Data: 5 Cze 2002
> Ooops... zanim wejde pod stół i zaczne szczekac, chcialbym wiedziec, ktora > konkretnie czesc mej wypowiedzi stanela w konflikcie z miloscia do > złotoustej Diany? > > Nie ulega bowiem wątpliwości, iż pani K.: > > - jest blondynką
* zgadza się
> - jest nagrywana w sposób dający nieodparte wrażenie bliskości wykonawcy > podczas słuchania
* zgadza się
> - nierzadko brzmi w moim mieszkaniu (realistycznie ;))
* zmuszony jestem uwierzyć słowu i pozazdrościć ;-((
> - jest tłustawa
* NIE, NIE I JESZCZE RAZ NIE . Jako obiekt kultu, co najwyżej może być powiedzmy, co najwyżej, słusznej budowy. ( anoreksja jest chorobą ;-) W związku z powyższym poniższe jest nieprawdą. Jednak nastraszony upomnieniem Kolegi Mirka odkładam pomysł z ubitą ziemią. Co do Hilary oczywiście podpisuje się wszystkimi palcyma ;-))
> Jakby nie patrzeć, podane fakty są prawdziwe. Czy opis był haniebny i > niesprawiedliwy? Nie - faktom przeczyć ciężko... ;)
> Pozdrawiam serdecznie, > > Teo
Pozdrawiam serdecznie Robert Olejnik

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 3 Cze 2002
A moze Heybrook HB3??? Slyszalem duzo dobrego o tych kolumnach!

pozdrawiam
    Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Ryszard
Data: 3 Cze 2002
a gdzie je kupic ?
podobno juz ich nie robia
a jakie maja one parametry ?, wysokosc, moc, ...