Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 2 Cze 2002
Witam!

Planuje wlasnie zakup glosnikow (nowa proba), i prosze grupowiczow o pomoc
we wstepnej selekcji - wszystkich nie dam rady przesluchac!!! Oczywiscie
ostateczna decyzje podejme porownujac finalistow nausznie ;-)))

Warunki:
pokoj okolo 35 m2, glosniki stojace
cd HK HD730, wzmacnicz HK AVI 150
muzyka: rock, ciezkie brzmienia, klasyczna, troche jazz'u

Wstepnie wynalazlem takie (na koncu ceny jakie wyszukalem)
Tanoy Mercury 4 - 749
Tanoy MX4 - 1099
ELAC 105 - 999
ELAC 107 - 1249
JBL LX 2004 - 899
JBL LX 2005 - 999
Infinity Primus300 - 849
Infinity Alpha 30 - 1099

Teraz pytania:
Jakie kolumny z tej listy moge skreslic bez wnikliwego sluchania, jakie inne
powinienem koniecznie dopisac (cena <= 1300 za szt.)? Gdzie w Wawie i
okolicach znajde sklep z szerokim wyborem glosnikow, miejscem odsluchowym i
dobrymi cenami - chodzi mi o sklepy "godne polecenia"???

Moze ktos sprowadzil na sprzedaz jakis ciekawe glosniki spelniajace moje
skromne wymagania?
--
pozdrawiam i z goory dziekuje za wszelka pomoc
      Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Teo
Data: 3 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 3 Cze 2002
Teo wrote:

> Tylko nowe cie interesuje? Np. uzywane Dali 450 zmieszcza sie w tym > budzecie, polecam goraco...
Jak dobrze poszukac to i 470 sie znajda. Podpisuje sie pod przedmowca obydwoma kanalami (lewym i prawym ;-) Pozdr, Mirek.
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.audio

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: bAAL
Data: 3 Cze 2002
I ja, i ja... Tak sie sklada ze mam Dali 450 od kilku lat. Chcialem ostatnio
je sprzedac, ale zeby wskoczyc na wyzsza wyraznie polke trza dodac znaczna
sumke, wiec co ja zrobilem?? Tuning! Wymienilem wysokotonowce i jest fajnie,
pieknie graja i slodko.  Sa to /i byly/  b.dobre kolumny, maja zwrotnice na
znakomitych komponentach, a srednio i niskotonowce robi Vifa specajnie dla
Dali, modyfikujac je wg. zamowienia firmy. Pisalem juz o tym na grupe, wiec
tylko przypominam. Ja bym wszedl w Dali. Aha, wlozylem glosniczki
pierscieniowe Vify, stosunkowo niedrogie, a uzywane przez takie, przestizowe
firmy jak Audio Phisic, czy Krell /oni tam skonstruowali po raz pierwszy
wlasne kolumienki, drogie jak cholera i tam wlozyli TE wlasnie/, rowniez Esa
uzyla ostatnio tych tweederkow.  Mowie o Vifa  XT 25 TG-30-04.    Pozdrrr
bAAL

Uzytkownik "Mirek Szablowski" <szablowski(at)lucent.com> napisal w wiadomosci

Autor: Teo
Data: 3 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: bAAL
Data: 3 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 3 Cze 2002
> Jak dobrze poszukac to i 470 sie znajda. Podpisuje sie pod przedmowca
obydwoma Z cennika sklepowego: DALI Evidence 470 - 5690zl /para To jakies dwa razy tyle ile mam :-((( pozdrawiam Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 3 Cze 2002
Mikolaj Tutak wrote:

> obydwoma > Z cennika sklepowego: > DALI Evidence 470 - 5690zl /para > > To jakies dwa razy tyle ile mam :-(((
Mialem na mysli uzywane. Nowe na Allegro sa ok 3600zl wiec to przekracza zakladany budzet ale mysle ze warto dolozyc. Oczywiscie to licytacja wiec moze skonczyc sie wyzej :-( Ale...widzialem tez Dynaaudio Audience 42 za 1600zl. Sa to monitorki ale dzwiek jest super. Widzialem tez Sonus Faber Concertino (ok 3200). Mysle ze godne polecenia. Sorry bo nie sledzilem watku od poczatku. Musza byc podlogowe? Jakie masz pomieszczenie? Na razie, Mirek.

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 3 Cze 2002

> polecenia. Sorry bo nie sledzilem watku od poczatku. Musza byc podlogowe?
Jakie
> masz pomieszczenie?
Raczej podlogowe. Pomieszczenie ponad 25m2 i jeszcze jest mocno polaczone z kuchnia/jadalnia wiec w sumie jest ze 40 m2 -- pozdrawiam Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 4 Cze 2002
Mikolaj Tutak wrote:

> Jakie
> Raczej podlogowe. Pomieszczenie ponad 25m2 i jeszcze jest mocno polaczone z > kuchnia/jadalnia wiec w sumie jest ze 40 m2
To mniej wiecej jak u mnie. Ale ja i tak slucham niezbyt glosno (no moze czasami). Generalnie jesli slucham muzyki akustycznej (75%) to ustawiam glosnosc tak zeby bylo jak na zywo np w filharmonii. Potencjometr glosnosci "pokazuje" godzine 9:00 czasami 9:30 (to juz jest na prawde glosno). Wynika to min. z duzej efektywnosci kolumn. Ale to nie prawda ze tylko podlogowce moga naglosnic duze pomieszczenia. U mnie bylo troche inaczej bo moja lepsza polowa sie wlaczyla i powiedziala ze maja byc podlogowce bo nie podobaja jej sie podstawki. Dlatego jesli nie jest to warunek konieczny a bardziej zalezy Ci na muzyce niz "lojeniu" radze nie ograniczac sie do podlogowcow. Gdyby nie zona nie wiem czy za ponad 5kpn nie kupilbym czegos innego chociaz ogolnie jestem bardzo zadowolony z kolumn. Slyszalem w pomieszczeniu ok 40m2 monitory Epos (niestety nie pamietam modelu) zasilane wzmacniaczem lampowym o dosc niewielkiej mocy i potrafily narobic niezlego halasu bez jakichkolwiek slyszalnych znieksztalcen. Wprawdzie material rockowy (sluchalismy glownie rocka) mial nieco ograniczona dynamike ale to raczej wina lampy. Mysle ze za ok 3000 zl kupisz niezle uzywane monitory z podstawkami (np cos z Dynaaudio) albo Proac czy Vienna Accoustic. Piekne i audifilskie (cokolwiek to znaczy ;-). Zobacz dla porownania pod http://audio.home.pl. Ludzie mowia ze trzeba uwazac jak sie tam kupuje, ale chociaz dla orientacji np SF Concertino 2800zl albo Proac Tablette 2000zl. Zostanie Ci jeszcze na podstawki i kable! Zobacz tez ogloszenia pod http://www.hifi.pl. Chyba ze chcesz robic imprezy takie zeby tym w kuchni tez woskowina sie w uszach gotowala no to raczej monitory odpadaja ;-) Podzrawiam i powodzenia w zakupie, Mirek

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 4 Cze 2002
Witam!

Dzieki za rady! Woskowiny oczywiscie nikomu gotowac nie bede ;-O, chodzi
glownie o lepsza polowe, uparla sie na podlogowce w dodatku najlepiej koloru
wisni (no ewentalnie czarne) ;-)))
Mam jeszcze na oku B&W 603 S3 za ~2800, ale musze ich posluchac, no chyba ze
powiecie ze nie warto sobie nimi zawracac glowy...

pozdrawiam
    Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Teo
Data: 4 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 4 Cze 2002
Teo wrote:

> Monitorki Dynaudio do 40 mektrow kw.? Nieee... Zdecydowanie nie.
To oczywiscie pisal niejaki Teo, znany wielbiciel mocnego uderzenia i roznego rodzaju szarpania drutow przymocowanych do drewnianego gryfu ;-)) Ja uwazam ze warto sprobowac i wszystko zalezy od muzycznych preferencji a takze gdzie jest "stanowisko odsluchowe". Jesli kolumny sa na jednes sciani a Ty siedzisz na przeciwleglej a odleglosc jest 7m to faktycznie moze byc kiepsko. Ale ja siedze gdzies na srodku pokoju i odleglosc od linii kolumn jest 3-4m. Jak mozesz pozycz kolumny do domciu, podlacz i przetestuj. Pozdr, Mirek.

Autor: Teo
Data: 4 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 4 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Teo
Data: 4 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Ged
Data: 4 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Piotr Woldrich
Data: 4 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Ged
Data: 4 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 5 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Teo
Data: 5 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mirek Szablowski
Data: 5 Cze 2002
Teo wrote:
<ciach>

jesli chodzi o spiewajace panie to moje odkrycie z przed 2 dni (tym razem nie
jazz a muzyka tzw powazna):

Cecilia Bartoli i plyta "Gluck Italian Aries". Naprawde super i co za glos ;-)
no i ksiazeczka w srodku a wlasciwie plyta w ksiazeczce. Polecam.

Pozdrawiam,

Autor: Ged
Data: 5 Cze 2002

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Mikolaj Tutak
Data: 3 Cze 2002
A moze Heybrook HB3??? Slyszalem duzo dobrego o tych kolumnach!

pozdrawiam
    Mikolaj

Re: Wybor glosnikow - POMOCY!

Autor: Ryszard
Data: 3 Cze 2002
a gdzie je kupic ?
podobno juz ich nie robia
a jakie maja one parametry ?, wysokosc, moc, ...