Nie znalazłe¶ tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

kable a niskie tony - ???

Autor: TOmash
Data: 25 Paź 2002
Czy zmieniajac kable laczace kolumny (Tannoy Mercury M1 Shadow) ze
wzmacniaczem (continental Edison PA 9006) jest mozliwosc poglebienia tonow
niskich, jakiegokolwiekich wzmocnienia? Pytam, bo zakupilem dzis owe
kolumny, zadowolony jestem w miare z czystosci/jakosci dzwieku, ktory daja,
ale niskich tonow moglyby dawac troche wiecej (jestem fanem breakbeatu,
bigbeatu, 2stepu, house'u,czasem D'n'B). Napiszcie prosze co o tym myslicie,
bo mam jeszcze mowliwosc wymiany tych kolumn.

Z gory dziekuje za odpowiedzi

TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: Aleksander \Alastair\ Ewich
Data: 25 Paź 2002
> Czy zmieniajac kable laczace kolumny (Tannoy Mercury M1 Shadow) ze > wzmacniaczem (continental Edison PA 9006) jest mozliwosc poglebienia > tonow niskich, jakiegokolwiekich wzmocnienia? Pytam, bo zakupilem dzis > owe kolumny, zadowolony jestem w miare z czystosci/jakosci dzwieku, > ktory daja, ale niskich tonow moglyby dawac troche wiecej (jestem fanem > breakbeatu, bigbeatu, 2stepu, house'u,czasem D'n'B). Napiszcie prosze > co o tym myslicie, bo mam jeszcze mowliwosc wymiany tych kolumn.
M1 to zdaje sie miniaturki wiec oczekiwanie glebi i potegi niskich tonow jest chyba troche nie na miejscu. Czy za pomoca zmiany kabli da sie uzyskac wiecej w tym zakresie? Zalezy od tego jakie masz obecnie kabelki (jak np. cieniutkie jak od przyslowiowej nocnej lampki to pewnie sie da) ale nie oczekuj wielkich zmian w tym zakresie. Kabel to tylko kabel, jego znaczenie nie nalezy nie doceniac ale tez nei mozna demonizowac. Jeszcze jedna rzecz to wzmacniacz - w moim amplitunerze yamahy uzyskalem zdecydowanie lepszy dzwiek - bardziej miekki i potezny - zwiekszajac mu prad spoczynkowy (dosc znacznie bo z 1.5mA na 100mA na koncowke - ale jest to w granicach rozsadku, po kilku miesiacach pracy nic niepokojacego sie nie dzieje). Moze i u ciebie jest podobnie.
pozdrawiam Aleksander Ewich aewich(at)poczta.onet.pl

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: TOmash
Data: 26 Paź 2002

(Tannoy Mercury M1 Shadow)

 M1 to zdaje sie miniaturki wiec oczekiwanie glebi i potegi niskich tonow
jest chyba
> troche nie na miejscu.
(ciach): Jeszcze jedna rzecz to wzmacniacz - w moim amplitunerze yamahy
> [...]
dzieje).
> Moze i u ciebie jest podobnie. > > > -- > pozdrawiam > Aleksander Ewich > aewich(at)poczta.onet.pl
Jak juz mowilem, mam jeszcze mozliwosc wymiany tych kolumienek, wiec prosze o jakies propozycje, aby w tej ofercie cenowej (okolo 600zl) otrzymac te wlasnie glebie i potege niskich tonow. Jak zwiekszyles prad spoczynkowy?? TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: mih01(at)poczta.onet.pl
Data: 26 Paź 2002
2002-10-26 10:06:13, "TOmash" <tomash(at)space.pl> napisał:
>Jak juz mowilem, mam jeszcze mozliwosc wymiany tych kolumienek, wiec prosze >o jakies propozycje, aby w tej ofercie cenowej (okolo 600zl) otrzymac te >wlasnie glebie i potege niskich tonow. > Jak zwiekszyles prad spoczynkowy??
Po pierwsze pytanie "Jak zwiekszyles prad spoczynkowy??" mowi mi - n_i_e_g_r_z_e_b! Bo sie nie znasz..Po drugie efekt na M1 bedzie raczej mizerny. To nie glosniki do takiej muzy. Musisz powiedziec w jakim pomieszczeniu sluchasz - bo od tego zalezy w sumie wielkosc glosnikow(lub ich ilosc) mowa o niskotonowych ;). Ewentualnie masz 3 mozliwosci: 1. Sprobowac "podbic" basik wstawiajac glosniki w katy pomieszczenia lub w jakis regal.. Z tym ze oczywiscie jakosc niskich ulegnie pogorszeniu na rzecz ilosci ale marnosci;) 2.Dokupic suba - to najlepsze rozwiazanie do tej muzyki, a i M1 pozostana gdybys kiedys zaczal sluchac jakiejs normalnej muzyki.. 3. Wymienic na inne glosniki. Ale za 600zl to mozesz co najwyzej kupic jakies STX albo podobne typu D&K. Duze skrzynie duzo glosnikow i duzy dzwiek. Jakosc - sprawa drugorzedna;). Ale taki STX A125B jedynie ok 550/kpl. i 2x18cm bas. To juz potrafi potrzasac watroba. Niestety budzet masz ograniczony i jak nie uzbierasz kasy to bedziesz musial cos zadecydowac MIH
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.audio

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: Aleksander \Alastair\ Ewich
Data: 26 Paź 2002
> 3. Wymienic na inne glosniki. Ale za 600zl to mozesz co najwyzej kupic > jakies STX albo podobne typu D&K. Duze skrzynie duzo glosnikow i duzy > dzwiek. Jakosc - sprawa drugorzedna;). Ale taki STX A125B jedynie ok > 550/kpl. i 2x18cm bas. To juz potrafi potrzasac watroba.
a sluchal ktos Tonsili Fenix ??? Jedyne 600 zeta za komplet, wygladaja w miare przyzwoicie, sa to prawda kolumny do zestawu KD ale kto wie czy ich fronty nie sprawdzily by sie w stereo?

Autor: Tomasz W.
Data: 26 Paź 2002

> [...]
sprawa
> drugorzedna;). Ale taki STX A125B jedynie ok 550/kpl. i 2x18cm bas. To juz
Z tego co się orientuję to Jamo ma w ofercie głośniki podłogowe z całkiem niezłym basem w cenie około 500zł. Chyba z serii "E".

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: Aleksander \Alastair\ Ewich
Data: 26 Paź 2002
szczegoly na http://www.aewich.republika.pl/1/inne/yamaha.htm ale tak jak kol. mih01 rzekl - jesli nie jestes obeznany z elektronami daj sobie spokoj. Poza tym - czy akurat w twoim przypadku to pomoze nie wiem. BTw co to jest ten Continental Edison? Jakas eksportowa wersja unitry???

Autor: TOmash
Data: 26 Paź 2002
. BTw co to jest ten Continental Edison? Jakas
> eksportowa wersja unitry???
Dokladnie :-) skad to wiesz? Ja tego nie wiedzialem bardzo dlugo. Sprzet dostalem od ojca, ktory kupil go jakies 22lata temu za ponoc duzo dolarkow. I jak dotad bardzo ladnie sie sprawuje, do zestawu eksportowego byl magnetofon JVC KD- A 56, ktory po 19 latach zupelnie bezawaryjnego uzytkowania zepsul sie dosyc powaznie, i czeka az w niego zainwestuje. Do tego jeszcze radyjko Unitra, ktore stalo sie bezuzyteczne po zmianie czestotliwosci na gorne pasmo. TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: Aleksander \Alastair\ Ewich
Data: 26 Paź 2002
> . BTw co to jest ten Continental Edison? Jakas
naprawiam czasem sprzet grajacy ktory mi znajomi przynosza i cos mi mowila ta nazwa.

Autor: TOmash
Data: 26 Paź 2002
Mam nieduzy pokoik, a kolumny wisza  w jego rogach. Zastanawialem sie nad
subwooferem, ale oprocz dodatkowych kosztow minusem jest brak miejsca.
         Kaski raczej nie uzbieram wiecej.
     Co to za glosniki STX i D&K ???
Myslisz "mix01", ze beda karmily mnie lepszym, glebszym basem niz  Tannoy'e
M1 nie zabierajac tym samym jakosci??

TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: mih01(at)poczta.onet.pl
Data: 26 Paź 2002
2002-10-26 17:50:43, "TOmash" <tomash(at)space.pl> napisał:
>Mam nieduzy pokoik, a kolumny wisza w jego rogach. Zastanawialem sie nad >subwooferem, ale oprocz dodatkowych kosztow minusem jest brak miejsca. > Kaski raczej nie uzbieram wiecej. > Co to za glosniki STX i D&K ??? >Myslisz "mix01", ze beda karmily mnie lepszym, glebszym basem niz Tannoy'e >M1 nie zabierajac tym samym jakosci??
Glebszym i mocniejszym na pewno... Ale czy lepszym? Czy przed zakupem odsluchiwales te M1? Porownywales z troszke drozszymi glosnikami? Dobrze by bylo posluchac takich za kilka tys. zł zeby miec porownanie co to znaczy lepszy bas. Bo co do reszty pasma M1 sa ok. Dlatego M1 + sub to najlepsze rozwiazanie. A sub nie musi byc duzy. A te firmy to rzucilem tak z pamieci. Czasem maja je na gieldzie we wrocku. Takie "Altusy" ;) MIH

Autor: TOmash
Data: 26 Paź 2002
> [...]
rozwiazanie. A sub
> nie musi byc duzy. A te firmy to rzucilem tak z pamieci. Czasem maja je na
To samo slyszalem od kolegi- Tannoye M1 + sub Jumbo i jest git. Orientujesz sie moze z jakimi kosztami sie to wiaze, no i rozmiarami, to tez jest bardzo wazne. Chociaz jak mowil mi kiedys znajomy, glosnik basowy moze stac nawet w szafie, nie potrzebuje takiego "nakierowania" jak nadajniki tonow srednich i wysokich. Gdzie powinno sie stawiac subwoofer? Nie widzialem jeszcze, zeby ktos ustawial je w domu, samochod co innego. Nie sluchalem drozszych glosnikow. Podobalo mi sie jak graja Tannoy'e i kupilem. Po zainstalowaniu w domu okazalo sie, ze maja slabszy bas od poprzednich kolumn, co zaniepokoilo mnie troszke. TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: mih01(at)poczta.onet.pl
Data: 26 Paź 2002
2002-10-26 20:42:50, "TOmash" <tomash(at)space.pl> napisał:
> To samo slyszalem od kolegi- Tannoye M1 + sub Jumbo i jest git. > Orientujesz sie moze z jakimi kosztami sie to wiaze, no i rozmiarami, to >tez jest bardzo wazne. Chociaz jak mowil mi kiedys znajomy, glosnik basowy >moze stac nawet w szafie, nie potrzebuje takiego "nakierowania" jak >nadajniki tonow srednich i wysokich. Gdzie powinno sie stawiac subwoofer? >Nie widzialem jeszcze, zeby ktos ustawial je w domu, samochod co innego. > Nie sluchalem drozszych glosnikow. Podobalo mi sie jak graja Tannoy'e i >kupilem. Po zainstalowaniu w domu okazalo sie, ze maja slabszy bas od >poprzednich kolumn, co zaniepokoilo mnie troszke. >
No coż...Gdyby M1 mialy super bas to albo bylby to przelom w elektroakustyce albo zwykle tanie efekciarstwo;). One znaja swoje ograniczenia i wlasnie dla tego sa ok w swojej klasie. Prawa fizyki sa nieublagane. A co miales poprzednio? I dlaczego zmieniles? Druga rzecz to elektronika. Niestety sensowny sub to powyzej 1000zł. Chyba ze gdzies okazyjnie taniej. Ale w takim przypadku lepiej kupic glosniki za 1500zl. Wtedy basu bedzie pod dostatkiem. Po prostu na dobry system masz za malo kasy. Niestety muzyka ktorej sluchasz bez solidnego basu praktycznie nie istnieje. A suba stawia sie praktycznie gdziekolwiek. Niskie czestotliwosci rozchodza sie dookolnie. Trzeba jedynie baczyc czy aby jakies sprzety nie wpadaja w drgania, a szczegolnie szafka z subem w srodku. Co do rozmiarow to sa rozne, rozniste ale maja przecietnie ok 30-40cm wysokosci i tylez szerokosci i glebokosci(znowu fizyka;) ), wiec do standardowej szafki raczej wejda ale czego sie nie poleca. Przede wszystkim musisz sie zastanowic czego tak na prawde chcesz..Czy isc w strone prawdziwego hi-fi czy tez ma grac mocno kosztem jakosci. Ale skoro M1 spodobaly Ci sie to chyba posmakowales dobrego brzmienia. Inaczej mowiac: Jak chcesz dobrze brzmiace kolumny, to 600 zeta troszke malo. Pozostaja jakies "przody" z taniego kina domowego i inne wynalazki. No chyba ze zdecydujesz sie na inna opcje. Ale to trzeba pochodzic po sklepach i www. Moze cos z aukcji internetowych... MIH

Autor: TOmash
Data: 27 Paź 2002
> [...]
malo. Pozostaja
> jakies "przody" z taniego kina domowego i inne wynalazki. No chyba ze
Wczesniej mialem STX 70A, ale musialem je zmienic, bo juz wyeksploatowaly sie troszke, burczaly, ale basu nie mialy zlego. Suba'a na pewno nie kupie. Jestem gotow zrezygnowac (troche) z jakosci na rzecz lepszego basu. Wiec nie wiem co mi teraz pozostaje, myslisz, ze warto zamienic te kolumny ?? Czeka mnie jeszcze za jakis czas wymiana wzmacniacza, tu jest chyba jakas mozliwosc- zastanowic sie nad czyms, co bedzie umialo wzmocnic ladnie bas. Jesli istnieje w ogole cos takiego, to byloby super. Jak myslisz?? TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: mih01(at)poczta.onet.pl
Data: 27 Paź 2002
2002-10-27 17:01:15, "TOmash" <tomash(at)space.pl> napisał:
>Wczesniej mialem STX 70A, ale musialem je zmienic, bo juz >wyeksploatowaly sie troszke, burczaly, ale basu nie mialy zlego. Suba'a na >pewno nie kupie. Jestem gotow zrezygnowac (troche) z jakosci na rzecz >lepszego basu. Wiec nie wiem co mi teraz pozostaje, myslisz, ze warto >zamienic te kolumny ?? > Czeka mnie jeszcze za jakis czas wymiana wzmacniacza, tu jest chyba >jakas mozliwosc- zastanowic sie nad czyms, co bedzie umialo wzmocnic ladnie >bas. Jesli istnieje w ogole cos takiego, to byloby super. Jak myslisz??
Skoro podobaly sie STX to kup podobne....Z drugiej strony jak padly to wspolczuje tym M1. Pewnie masz bas podkrecony na max ze az membrany furcza...One tego moga nie wytrzymac. Jak juz mowilem...Albo STX A125 albo jakies inne wynalazki za 600 orzełków. Ja tu nic nie poradze. Co do wzmacniacza to naprawde nie wiem...Ja mysle troszke innymi kategoriami. Ale nie wiem co to za konstrukcja ten Twoj obecny...W kazdym badz razie ja nie mam wogole regulacji niskie-wysokie. To tylko w wiekszosci psuje dzwiek. Szczegolnie w tanim wykonaniu. Wiec co do wzm. niewiele poradze bo nie interesuja mnie tanie konstrukcje. Wymiana z pewnoscia moze poprawic bas; ale w kwestii jakosci a nie ilosci. A na elektronicznych samplach jakosci nie uslyszysz- bo i skad. Tak wiec w kwestii jakosci moglbym cos doradzic, ale na elektronicznym łomocie naprawde sie nie znam.. MIH

Autor: TOmash
Data: 27 Paź 2002
Powiedz mi prosze jeszcze taka rzecz,
jak sie ma granica pasma przenoszenia do efektywnosci basu, jesli jakis
glosnik ma nizsza granice pasma przenoszenia, to czy to znaczy, ze
efektowniej emituje niskie tony???

TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: mih01(at)poczta.onet.pl
Data: 27 Paź 2002
2002-10-27 19:58:06, "TOmash" <tomash(at)space.pl> napisał:
>Powiedz mi prosze jeszcze taka rzecz, >jak sie ma granica pasma przenoszenia do efektywnosci basu, jesli jakis >glosnik ma nizsza granice pasma przenoszenia, to czy to znaczy, ze >efektowniej emituje niskie tony???
W sumie troszke pomieszales pojecia...Bo efektywnosc to inaczej sprawnosc przetwarzania energi elektrycznej w akustyczna. Zwykle jest to jakas wartosc srednia z przedzialu od dolnej czestotliwosci do gornej. Natomiast te czestotliwosci sa okreslone spadkiem sprawnosci przetrwarzania. W zaleznosci od sposobu pomiaru przyjmuje sie spadki rzedu 3 lub 6 dB. Najlepiej to sprawdzic ogladajac charakterystyke np. w Audio. Zobaczysz jak to wyglada. Zauwaz ze wielu producentow taniego badziewia podaje dolne czestotliwosci rzedu 30Hz a niektorzy osmielaja sie podawac nawet ponizej, podczas gdy nawet w drogich systemach za znakomity rezultat uwaza sie 30Hz. Teoretycznie 30hz da sie osiagnac nawet na niezbyt wyszukanych przetwornikach - kwestia strojenia obudowy(glownie ;) ). Ale efekty sa zalosne - robi sie cos na ksztalt muzy wydobywajacej sie z FSO126 jadacego z 4 frajerami przez wies tzn. gluche bezduszne dudnienie ;). Tak wiec dolna czestotliwosc nie jest jedynym kryterium ktorym trzeba sie kierowac. Dodatkowo nalezy wspomniec o wplywie pomieszczenia na dzwiek. Otoz male pomieszczenia maja szczegolna tendencje do podbijania pewnych zakresow tz. ok 50-60Hz i ok 150(przynajmniej u mnie). Stad bas sztucznie sie wzmacnia, jednak nie bez wplywu na jakosc. Jezeli rezonans jest zbyt duzy to slyszymy go jako nieprzyjemne, gluche dudnienie i jakby spowolnienie basu. Czyli reasumujac: Z pojedynczego, malego glosnika supe basu nie bedzie, ale w zamian dobra odpowiedz impulsowa(szybkosc). Z duzego bedzie z reguly wiecej basu ale wcale nie musi byc dobry(podbarwienia), a i pomieszczenie moze dodac cos od siebie - nie zawsze pozadanego. Czyli nie zawsze duuuzy glosnik musi grac lepiej. W praktyce to jest tak ze w drozszych kolumnach gdzie sa lepsze przetworniki i lepiej dopracowana calosc mozna uzyskac calkiem niezly basik(mysle ze moze to potwierdzic wielu grupowiczow) z relatywnie niewielkich glosnikow. Natomiast w tandecie jest jak slychac - duzo duzych,tanich glosnikow - duzy dzwiek i nic poza tym. Jak ktos lubi takie bezduszne ŁUP,ŁUP to czemu nie... Podsumowujac: kieruj sie jakoscia a nie iloscia. Zdrowy kompromis pomiedzy cena- oczekiwania-jakosc. Masz w sumie racje ze im nizsza Fd tym wiecej basu ale czy zawsze? ;). Producenci dobrze wiedza ze młodziez patrzy wlasnie na parametr "pasmo przenoszenia" i "moc". MIH

Autor: Adam
Data: 28 Paź 2002
Użytkownik <mih01(at)poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
wcale nie musi
> byc dobry(podbarwienia), a i pomieszczenie moze dodac cos od siebie - nie
Wszysko zależy od : kabli wzmacniacza - rodzaj tranzystorów(chodzi o spadek tzw. 'bety' przy niskich obciążeniach powodujący zniekształcenia dużych sygnałów) na koncówce mocy i rodzaj zasilania (kondensatory) , tryb pracy (czy jest to A, AB, prąd spoczynkowy itd) obudowy - jej konstrukcji, tłumienia rezonansów głosnika - jakiej klasy jest przetwornik, jakie ma pewne specyficzne parametry odpowiedzialne za szybkość basu, jego barwę (np inny bas mają głośniki papierowe, inny np. kewlarowe). Tutaj nie ma reguły takiej, że duży głosnik będzie miał 'wolniejszy bas'...szybkość i definicja basu (bo na tym nam przede wszyskim zależy) zalkeży m.in od zniekształcen. Jeżeli chcemy miec szybki niski bas do np. 25 hz przy odpowiedniej dynamice to glosnik 25 cm nie wystarczy. Bo przy glosnosci 100 dB i częstotliwości 30 hz taki głośnik bedzie pracował poza swoim liniowym zakresem pracy. Nic tu nie da wzmocnienie basu przez pomieszczenie, skoro sam dzwiek produkowany przez glosnik bedzie znieksztalcony.
> Czyli nie zawsze duuuzy glosnik musi grac lepiej.
Proponuje porównać 38 cm głośnik ATC z 25 cm głosnikiem Scan-Speaka i ze 'słynnym' 18W8545K. Wszysko zależy od przetwornika.
> [...]
potwierdzic
> wielu grupowiczow) z relatywnie niewielkich glosnikow.
Tak, małe jest piękne ale duże może więcej. Chociaż ja w tym momencie na basie mam po jedym głośniku 20 cm w zamknietej obudowie i ludzie się pytają gdzie stoi subwoofer ;) Natomiast w tandecie jest jak
> [...]
czy zawsze?
> ;). Producenci dobrze wiedza ze młodziez patrzy wlasnie na parametr "pasmo > przenoszenia" i "moc".
Zgadza się. Ja powiem tak : lepiej też zrezygnować z rozciągnięcia basu w dól, na rzecz jego szybkości i zwartości. Zwłaszcza jeżeli Słuchasz takiej muzy ;) To się tyczy zwłaszcza głośników z bass-reflexem, który jest tak naprawdę kompromisem pomiędzy : A: niska częstotliwość strojenia bassreflexu, niski ale powolny, kiepsko (w 80 proc przypadków) zdefiniowany bas, niska skutecznosć B: bas strojony, powiedzmy, neutralnie, bardziej zwarte niskie tony, lepsza efektywnosc ale nie schodzi tak nisko C: strojenie basu za wysko, zbyt blisko rezonansu własnego układu obudowa-głośnik, po prostu dudni ale wiele firm tak teraz robi, żeby zwabić klienta w supermarkecie/salonie A co do parametrów to istotne są np B*l (siła układu magnetycznego), Xmax, wykonanie układu magnetycznego (prądy wirowe) itd. Zresztą to jest temat rzeka :) -- Pozdrawiam, Adam ---------------------------------------- Fuzzy_Logic(at)go2.pl www.hifizone.prv.pl - inTestMode GG 257 19 69 'Miracles are miracles, faith is faith and life is life'

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: TOmash
Data: 28 Paź 2002
> Wszysko zależy od : > kabli > wzmacniacza - rodzaj tranzystorów(chodzi o spadek tzw. 'bety' przy niskich > obciążeniach > powodujący zniekształcenia dużych sygnałów) na koncówce mocy i rodzaj > zasilania (kondensatory)
(ciach)> głosnika - jakiej klasy jest przetwornik, jakie ma pewne specyficzne
> parametry odpowiedzialne > za szybkość basu, jego barwę (np inny bas mają głośniki papierowe, inny
np.
> kewlarowe).
(ciach)>
(ciach)> Tak, małe jest piękne ale duże może więcej. Chociaż ja w tym momencie na
> [...]
parametr "pasmo
> zwłaszcza > głośników z bass-reflexem, który jest tak naprawdę kompromisem pomiędzy :
(ciach)
> Pozdrawiam, > Adam > -------------------------------------------------------------------------
Wspominales, ze i kable maja cos do powiedzenia w sprawie basow, za jakimi sie rozgladac??? Czy jest to na tyle duza pomoc, ze sprawi Tannoy'e M1 kolumnami z dobrym basem?? Czyli lepszy bas zapewniaja glosniki z kevlarowe czy papierowe?? Poradzcie mi czy da sie jeszcze z tych Tannoy' kow cos wykrzesac, czy raczej szybko sie rozgladac jak np. radzil MIH za STX A125. Przypominam, ze granica cenowa oscyluje wokol 600 PLN, moze niewiele wiecej. TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: mih01(at)poczta.onet.pl
Data: 29 Paź 2002
2002-10-28 15:59:10, "Adam" <fuzzy_logic(at)go2.pl> napisał:
>Wszysko zale?y od : >kabli >wzmacniacza - rodzaj tranzystorów(chodzi o spadek tzw. 'bety' przy niskich >obci??eniach >powoduj?cy zniekszta?cenia du?ych sygna?ów) na koncówce mocy i rodzaj >zasilania (kondensatory) >, tryb pracy(.....)
>Proponuje porówna? 38 cm g?o?nik ATC z 25 cm g?osnikiem Scan-Speaka i ze >'s?ynnym' >18W8545K. Wszysko zale?y od przetwornika.
itd itd.... No wszystko sie zgadza. Ale ja odnosze sie do glosnikow za kilkaset zl a nie za kilka tys/szt. Zejdzmy na ziemie;). Ktos ma do wydania 600zl. I co mu poradzic? Zeby nie kupowal tandety??? A jest inna mozliwosc? To wszystko mialem na mysli mowiac o tanich kolumnach gdzie duze przetworniki sa juz wyjatkowo kiepskie bo material kosztuje. I chyba zgodzisz sie ze w takim przypadku lepiej zastosowac lepsze 2x13-14cm niz badziewne 16cm albo 20. A duzy i dobry zawsze moze wiecej;)) MIH

Autor: TOmash
Data: 29 Paź 2002
   Zdecydowalem, ze zostawiam te glosniki. Pojawil mi sie cien szansy na
zdobycie funduszy na wspomniany wczesniej subwoofer.
   Powiedzcie, czym sie sugrowac kupujac dany glosnik??

Z gory bardzo dziekuje za odpowiedz.

TOmash

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: Kafman
Data: 31 Paź 2002

> o jakies propozycje, aby w tej ofercie cenowej (okolo 600zl) otrzymac te > wlasnie glebie i potege niskich tonow. > Jak zwiekszyles prad spoczynkowy?? > > TOmash > >
Jesli 600 to poszukaj uzywanych Mission M71, mam takowe w pokoiku 11 m2 i na bas nie narzekam, jedyna ich wada jest to ze potrzebuja troche przestrzeni za soba ( 40 - 50 cm ) bo inaczej bas staje sie dudniacy i jest go za duzo. Jak za ta kase naprawde polecam, swietna dynamika i lekko wyostrzone brzmienie w sam raz do muzyki jakiej sluchasz. Pozdrawiam, TK

Re: kable a niskie tony - ???

Autor: JarekW
Data: 28 Paź 2002
> [...]
bigbeatu, 2stepu, house'u,czasem D'n'B). Napiszcie prosze co o tym myslicie,
>bo mam jeszcze mowliwosc wymiany tych kolumn. >
Jeżeli zależy Ci na silnym basie dołóż 150 zł., kup gło¶niki Koda EX 686T i po kłopocie.
============= P o l N E W S ============== archiwum i przeszukiwanie newsów http://www.polnews.pl