Nie znalazłeś tutaj odpowiedzi? Poszukaj i zapytaj na forum elektroda.pl

Wróć do strony grupy

Sluchawki douszne do ~50 PLN

Autor: MikeTNK
Data: 4 Gru 2003
 Witam!

Chcialbym zapoznac sie z opinia i propozycjami grupowiczow odnosnie zakupu
sluchaweczek dousznych do ceny okolo 50 PLN.

Interesuje mnie przede wszystkim jakosc dzwieku i oddanie basow (na ile to
oczywiscie mozliwe przy takich sluchawkach). Za zadne skarby nie chce tzw
sterowania glosnoscia na kablu bo sluchawki i tak ida do pilota. Bardzo by
mnie ucieszyla konstrukcja na zasadzie takiej ze najpierw kabelki biegna
razem po to zeby sie potem rozdzielic i do lewego ucha - krotki kabelek a do
prawego odpowiednio dluzszy tak zeby mozna go bylo zarzucic za szyje (nie
wiem jak to sie profesjonalnie okresla ;) ).

Przeznaczenie: player CD-MP3 Exonion 400e.

Zastanawialem sie nad:
 Sennheiserami MX400 - Pasmo przenoszenia 18 - 20 000 Hz - Impedancja 32
Ohm - THD poniżej 1% - Max. SPL 125 dB za 47 PLN

Panasonic RP-HV238 - Pasmo przenoszenia 10 Hz - 25 kHz Podwójny kanał basowy
XBS oraz kapturek dźwiękowy Duże przetworniki akustyczne z magnesem
neodymowym Cewka przetwornika wykonana z drutu aluminiowego platerowana
miedzią (C.C.A.W.) Przewód o specjalnej konstrukcji zapobiegającej jego
skręcaniu za 44 PLN.

O tych pierwszych wyczytalem gdzies opinie ze o dziwo nie byly najlepsze i
czlowiek zamienil je na jakies thomsony (ponoc lepiej graly), co do
Panasonicow zas nie wiem zupelnie jakiej sa konstrukcji ;)

Oczywiscie chetnie poznam wszelkie inne propozycje :)

Michał "MikeTNK" Macoch tnk(at)interia.pl GG: 1471 #vmc (at) IRCnet

Re: Sluchawki douszne do ~50 PLN

Autor: Anubis
Data: 4 Gru 2003
Kup sobie douszne ale na palaku.. dopiero w tedy odczujesz bass... sluchawki
mocniej docskaja glosniczkami do malzowiny i lepiej go slychac..
W tej cenie nie polecam Panasonikow bo ich konstrukcja palaka i parametry
powoduje ze basu nie slychac moze jakas Aiwa ? albo Sony - sa swietne ale za
ok 90 zl

Re: Sluchawki douszne do ~50 PLN

Autor: Darek Sieradzki
Data: 4 Gru 2003
"MikeTNK" <tnk(at)no.spam.interia.pl> wrote:

> Zastanawialem sie nad: > Sennheiserami MX400 - Pasmo przenoszenia 18 - 20 000 Hz - Impedancja 32
Ja je lubię, ale tu wiele zależy od tego jak leżą ci w uszach. Jeśli będą niezbyt ściśle przylegać, to bas będzie słaby. Niektórzy polecają w takich wypadkach założyć na słuchawki dodatkową parę gąbek, ale szczerze mówiąc nie próbowałem. DS
o-- http://www.dago.pmp.com.pl/ ------- tlen:messer -- gg:2853236 --o o-- np: Andrzej Zaorski "Opowiesci z Kosmosu" ----------------------o o----[0:09/4:42]----------------------------------------------------o

Re: Sluchawki douszne do ~50 PLN

Autor: buraxta
Data: 4 Gru 2003
MikeTNK wrote:

> Zastanawialem sie nad: > Sennheiserami MX400 - Pasmo przenoszenia 18 - 20 000 Hz - Impedancja 32 > Ohm - THD poniżej 1% - Max. SPL 125 dB za 47 PLN
Nie jestem co prawda żadnym autorytetem w dziedzinie audio ;) ale mi te słuchawki bardzo się podobają i generalnie jestem zadowolony z zakupu.
____ ____ ____ ____ ________________________/ __\/ __\/ __\/ __\_________ _______________________/ /__/ /__/ /__/ /____________ GG# 421503 | / \ / \ / \ / \ o \ http://buraxta.prv.pl |/ \_/ \_/ \_/ \_____/--<

Re: Sluchawki douszne do ~50 PLN

Autor: jjTomi
Data: 4 Gru 2003

> Zastanawialem sie nad: > Sennheiserami MX400 - Pasmo przenoszenia 18 - 20 000 Hz - Impedancja 32
senheiserów nie mialem okazji posluchać
> [...]
> XBS oraz kapturek dźwiękowy Duże przetworniki akustyczne z magnesem > neodymowym Cewka przetwornika wykonana z drutu aluminiowego platerowana > miedzią (C.C.A.W.) Przewód o specjalnej konstrukcji zapobiegającej jego > skręcaniu za 44 PLN.
panasoniki mam jakis podobny model RP-HV coś tam za podobną cenę, juz dosyć nienowe ale cenie w nich efektywnosć o ile pamietam z etykietki to 93dB i czyste i mam wrazenie, że wyeksponowane średnie i wysokie dżwięki, bas wystarczajacy, dynamiczny. Jak rękoma docisnąć sobie je do uszu to nieźle uderza :) - no ale niestety bez dociskania nie ma tego basu - niemniej słucha się ich bardzo przyjemnie dzięki dynamice średnich i wysokich tonów - nawet jeśli odtwarzacz ma mniej dynamiczny wzmacniacz. Konstrukcja kabla w moim modelu akurat zupełnie inna - słuchaweczki na dwóch równych kablach "wieszane na uszach" w ten sposób żejakby nie wciska sie ich do uszu ale wiesza na małżowinie, w miarę wygodne rozwiazanie bo dobrze sie trzymaja, ale do póki kabel wisi swobodnie. Kabel ma niby taka "uzdę" że przesuwa się gumkę i zaciska sie pod brodą jak sznurek od kapelusza - ale to nie jest praktyczne rozwiazanie - jak dla mnie wystarczy przekręcić głowę a słuchawka wypada z ucha :/

Re: Sluchawki douszne do ~50 PLN

Autor: studioforma
Data: 10 Gru 2003

Te słuchawki uważam za najlepszy wybór. Sam ostatnio miałem takiego "problema", trochę poczytałem a potem dużo posłuchałem. Zapomnij o Panasonicach, Thomsonach i innych takich wynalazkach. Słuchałem topowych Philipsów, z tej półki firm to najlepszy wybór ale grają podbitą nienaturalnie średnicą i metaliczną górą, zero basu. Słuchałem także SONY, tych za 199,- z wynalazkami gumowymi które niby mają dopasować je do uszu. Kompletna bzdura, dźwięk porażka. Potem wpadły mi też w ręce Kossy (149,-) o podobnej konstrukcji. To samo. Nie słuchałem SONY za 179,- tych ze specjalną obudową w celu podbicia basów. Posłuchałem Senheisera i to jest to. Równe pasmo, bez podbić i przejaskrawień, bas jest (nie spodziewaj się subwoofera) i to niezły. Kupiłem MX500 ze zwijarką i regulacją głośności która mi się przydaje. W słuchawkach dousznych nie mają komkurencji. I jeszcze jedno, aby był dobry bas musi byc gąbka. Na urlopie jedną zgubiłem i była tragedia. potem kupiłem u dystrybutora na zapas chyba sześć. Może ten pomysł z dwoma gąbkami ma sens, muszę spróbować. Miłego zakupu, MX 400 lub 500 to dobry wybór. Piotr